Racheta Falcon 9, compusă din două module, a decolat de pe rampa de lansare, aşa cum era prevăzut, la ora 22.41 GMT, de la baza spaţială Cape Canaveral din Florida, la începutul unei ferestre de lansare de 90 de minute.
Satelitul geostaţionar SES-8, care a costat 100 de milioane de dolari şi are o greutate de 2,9 tone, a fost mai întâi plasat pe o orbită „de parcare”, rămânând ataşat de al doilea modul al lansatorului.
Ulterior, al doilea modul al lansatorului şi-a pornit motoarele pentru a ridica satelitul la altitudinea de 80.000 de kilometri, a anunţat Elon Musk, CEO-ul companiei SpaceX, pe Twitter.
Această lansare, realizată cu o versiune îmbunătăţită a rachetei Falcon 9, după un singur zbor de testare în California, marchează intrarea companiei SpaceX pe piaţa lansărilor de sateliţi comerciali, estimată la 190 miliarde de dolari, unde ar putea juca un rol major, graţie preţurilor sale foarte competitive.
Grupul SES a încheiat acest prim contract de lansare a satelitului cu SpaceX în 2011, urmat, în 2012, de un al doilea contract, ce prevede plasarea pe orbită a altor trei sateliţi.
Grupul luxemburghez, al doilea operator mondial de sateliţi, a recurs până acum exclusiv la serviciile furnizate de rachetele europene Ariane şi cele ruseşti Proton, mult mai scumpe decât cele 55 milioane de dolari facturate de SpaceX, afirmă Martin Halliwell, directorul tehnic al grupului SES.
SpaceX dispune de un carnet de comenzi de 4 miliarde de dolari, din care 75% reprezintă lansări prevăzute pentru clienţi privaţi.
Satelitul SES-8 va furniza servicii de televiziune, de cablu şi de bandă în China, Vietnam şi India. Falcon 9 a lansat de trei ori cu succes capsula Dragon, produsă de SpaceX, către Staţia Spaţială Internaţională (ISS). Dragon a devenit primul vehicul spaţial privat care s-a conectat la ISS, în cadrul unui contract cu NASA, transportând la bordul staţiei provizii şi combustibil şi aducând înapoi pe Terra diverse echipamente şi rezultatele unor experimente ştiinţifice.
Sursa: Mediafax