Home » D:News » Nanoroboţii ne vor transporta medicamente în corp

Nanoroboţii ne vor transporta medicamente în corp

Autor: Maria Olaru 12.04.2013
Nanoroboţii ne vor transporta medicamente în corp
A fost iniţiat primul pas spre dezvoltarea unui nanorobot care, pe termen lung, va fi capabil să transporte medicamente în anumite zone din interiorul corpului.

„Nanorobot” este termenul popular care defineşte moleculele ce au proprietatea unică prin care ele pot fi programate să realizeze anumite sarcini. În colaborare cu colegii lor din Italia şi Statele Unite, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Aarhus din Danemarca au realizat un pas major în crearea primului nanorobot de molecule ADN care poate conţine şi elibera biomolecule active.

În viitor, nanorobotul va putea fi utilizat pentru transportarea medicamentelor în corp ţintind asupra anumitor celule afectate de boală.

Folosindu-se de auto-asamblarea ADN-ului, oamenii de ştiinţă au creat 8 molecule unice de ADN din moleculele naturalele ale corpului. Atunci când aceste molecule sunt amestecate, ele se aşează spontan într-o formă utilizabilă.

Nanoroboţii au patru elemente funcţionale care se transformă ca răspuns la temperatura din jur. Mai exact, aceste transformări fie deschid, fie închid nanoroboţii.

Prin exploatarea schimbărilor de temperatură din jur, oamenii de ştiinţă au reţinut în nanoroboţi o enzimă numită peroxidază de hrean (HRP). Pentru studiu, ei au ales peroxidaza de hrean, deoarece activitatea acestei substanţe este uşor de urmărit.

Acest lucru este posibil deoarece stratul exterior al nanoroboţilor are orificii cu diametru mai mic decât cavitatea sferică centrală. Aşadar, structura face posibilă încapsularea enzimelor sau a altor molecule care sunt mai mari decât orificiile stratului exterior, dar mai mici decât cavitatea centrală.

În viitor, spun specialiştii, această tehnică va putea fi utilizată pentru transportarea medicamentelor doar către acele celule din corp care necesită tratare.

Sursa: RedOrbit