Mai mult, se pare că eficienţa medicamentului începe să scadă din momentul în care utilizatorul are 74 de kilograme.
În România, produsele care conţin substanţa levonorgestrel sunt Escapelle, Norlevo şi Postinor.
Începând de anul viitor, prospectul produsului Norlevo distribuit în Europa va specifica faptul că „studiile au sugerat că Norlevo este mai puţin eficient în cazul femeilor care cântăresc 74 de kilograme sau mai mult, el fiind ineficient în cazul celor care cântăresc 79 de kilograme sau mai mult de atât”.
Pentru moment, nu este clar dacă producătorii vor reuşi să realizeze o pastilă pe bază de levonorgestrel pentru femeile care cântăresc peste 74 de kilograme. „Creşterea dozajului de levonorgestrel nu s-a dovedit a fi o soluţie pentru această problemă”, a declarat Karina Gajek, purtătoarea de cuvânt a HRA Pharma. „Oricum, femeile care care cântăresc 74 de kg sau mai mult sunt sfătuite să discute cu medicii lor despre metode alternative de contracepţie, precum dispozitive intrauterine sau contraceptive orale”, a mai declarat aceasta.
Ce este pilula de a doua zi?
Pastila de a doua zi este o contracepţie de urgenţă prin care se previne riscului apariţiei unei sarcini. Aceasta este metoda contraceptivă care se administrează în maxim 72 de ore după producerea unui „accident” (după un contact sexual neprotejat sau în cazul în care metoda contraceptivă folosită a eşuat) pentru a preveni o sarcină nedorită.
Ce spun statisticile despre România şi metodele de contracepţie?
Potrivit unui raport publicat de Direcţia de Sănătate Publică în acest an [pdf], „în anul 2010, peste 60% dintre adolescentele cu vârste între 15 – 19 ani active sexual nu au folosit niciodată metode contraceptive, conform unui studiu la nivel mondial realizat pe un eşantion de 1056 tinere din România. Pe de altă parte, 2/3 dintre tineri au utilizat contracepţia naturală, 24% dintre femei au ales cel puţin o dată contracepţia de urgenţă. De asemenea, 84,3% dintre femeile de vârstă fertilă au folosit cel puţin o metodă contraceptivă, 94,1% cunosc prezervativul şi 87,8%, pilula contraceptivă (dar mai puţin 9% folosesc pilula), iar 20% dintre femei nu se protejează”.
Anul acesta, Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS) a lansat „Planifică Neprevăzutul!“, o campanie de informare şi educare susţinută prin intermediul platformei online http://www.planificaneprevazutul.ro.
Mai jos veţi găsi un infografic realizat în urma studiului „Emergency Contraception Study”, efectuau de campania de globală cercetare Millward Brown care a inclus un eşantion de peste 500 de românce cu vârste cuprinse între 16 şi 49 de ani.
Surse: Mother Jones, Planifică neprevăzutul