Oamenii de ştiinţă finlandezi le-au arătat femeilor imagini cu busturile unor bărbaţi înainte şi după ce aceşti şi-au îndepărtat părul de pe corp şi le-au rugat să catalogheze cât se atrase se simţeau de fiecare imagine.
De asemenea, femeile au completat chestionare în care au dat informaţii referitoare la ciclul lor menstrual, la părul de pe corpul partenerului şi cel de pe corpul tatălui.
Rezultatele au indicat că femeile preferă nivelul de păr pe care îl are pe corp partenerul actual şi pe care îl are sau l-a avut tatăl. În schimb, constatările au indicat că ele preferă un bărbat cu mai puţin păr pe corp atunci când sunt la ovulaţie.
Astfel, rezultatele sugerează că preferinţa are unele baze biologice şi că s-ar putea ca femeile să aleagă parteneri care au un nivel de păr corporal asemănător cu cel al părinţilor.
„Adesea, s-a considerat că preferinţele femeilor legate de părul corporal al bărbaţilor se schimbă de-a lungul anilor, în funcţie de modă sau media. Cu toate acestea, nu există dovezi ştiinţifice care să susţină acest lucru”, au declarat oamenii de ştiinţă.
„Noi am constatat că atunci când nivelul de fertilitate al femeilor atingea punctul cel mai înalt, ele preferau parteneri cu mai puţin păr pe corp şi că femeile aflat în perioada postmenopauză manifestau o preferinţă mai mare faţă de bărbaţii cu păr pe piept, comparativ cu femeile aflate în perioada de premenopauză. Studiul nostru sugerează că în perioada fertilă a ciclului, femeile din Finlanda, preferă mai curând bărbaţii fără păr pe piept, decât pe cei cu păr” (în condiţiile în care părul este simbol al nivelului crescut de testosteron).
Astfel, se pare că faza ciclului menstrual poate afecta puterea şi direcţia preferinţelor femeilor chiar şi pentru trăsături care nu indică existenţa unor „gene bune”. Astfel, se pare că aceste preferinţe nu sunt corelate cu o bază genetică, ci cu una culturală. În mod interesant, nivelul de păr pe care îl au taţii pe corp a fost corelat pozitiv cu cel al partenerilor fiicelor”, au mai explicat specialiştii.
Sursa: Discover Magazine