Home » D:News » Care va fi asteroidul pe care NASA îl va captura şi îl va aduce lângă Lună? Au fost selectaţi cei trei candidaţi

Autor: Marius Comper 09.13.2013
NASA a găsit trei mici asteroizi care corespund potenţial criteriilor de mărime şi de greutate pentru viitoarea ei misiune robotizată ce vizează capturarea unui astfel de corp ceresc, a anunţat un cercetător de la agenţia spaţială americană.

„Am găsit în trecut, chiar fără să căutăm, 14 asteroizi care se încadrau în această categorie, cu o mărime cuprinsă între şapte şi zece metri, un parametru dictat de capacitatea sacului şi a vehiculului care îl va tracta”, a explicat Paul Chodas, unul dintre cercetătorii principali de la NASA specializaţi în studierea obiectelor cereşti care trec aproape de orbita terestră.

Dintre cei 14 asteroizi, am ales trei pe care îi vom analiza în amănunţime până anul viitor şi, dacă totul merge bine, aceştia vor deveni candidaţi pentru a fi ţinta” acestei misiuni spaţiale, a precizat cercetătorul american într-o conferinţă de presă organizată de American Institute of Aeronautics and Astronautics în această săptămână, în oraşul San Diego, din statul american California.

Preşedintele Barack Obama a dezvăluit această misiune în proiectul său de buget pe 2014 pentru NASA, pentru care a cerut 100 milioane de dolari.

Savanţii americani vor să „captureze” un mic asteroid, să îl remorcheze şi să îl plaseze pe orbita Lunii, unde astronauţii vor putea să vină să îl exploreze şi să preleveze eşantioane pe care le vor aduce apoi pe Terra.

Un astfel de program spaţial va combina în acelaşi timp cercetările pentru exploatarea resurselor asteroizilor, metodele de deviere a traiectoriei lor în cazul în care aceste corpuri reprezintă o ameninţare pentru Terra şi tehnologiile care vor uşura o viitoare misiune cu echipaj uman pe planeta Marte.

Proiectul va încorpora o nouă tehnologie de propulsie electrică solară pentru vehiculul spaţial care va captura şi va remorca asteroidul.

Misiunea cu echipaj uman către asteroidul plasat pe orbita lunară va fi realizată cu ajutorul capsulei Orion, aflată încă în faza de dezvoltare, care va fi lansată în spaţiu de viitoarea rachetă din gama lansatoarelor grele Space Launch System.

NASA a propus un concept de bază pentru această misiune care va fi eleborat la nivel de detalii în anul 2014.

Pentru moment, inginerii şi cercetătorii de la NASA continuă să analizeze cele peste 400 de idei şi proiecte alternative propuse de industria spaţială, universităţi şi publicul larg, la cererea agenţiei spaţiale americane.

NASA va organiza o conferinţă tehnică la Lunar and Planetary Institute din Houston, între 30 septembrie şi 2 octombrie, pentru a discuta aceste propuneri.

Profesorul american care a prezis corect rezultatele alegerilor din 1984 anunță că Trump va pierde