De ce? Pentru că oamenii de ştiinţă din Statele Unite au descoperit că atunci când oamenii mint în mesaje digitale, ei au nevoie de mai mult timp pentru a scrie un răspuns.
De asemenea, studiul a mai scos la iveală şi că indivizii care mint prin mesajele digitale (mesaje transmise prin telefon, pe social media, email şi serviciul de mesagerie instant) editează mesajele de mai multe ori şi dau răspunsuri mai scurte ca de obicei.
„Conversaţiile digitale reprezintă un teren fertil pentru decepţii deoarece oamenii îţi pot ascunde cu uşurinţă identitatea, iar mesajele pot părea credibile. Din nefericire, oamenii nu se pricep să detecteze minciunile în 54% din cazuri (în cazul în care stau faţă în faţă), iar noi vrem să alcătuim metode prin care să corectăm asta”, a explicat dr. Tom Meservy, de la Brigham Young Universitatea din Utah.
Aşadar, este şi mai greu să ne dăm seama că atunci când cineva care ne trimite un mesaj digital ne minte, deoarece nici nu îi auzim vocea şi nici nu îi vedem expresia.
Împreună cu alţi oameni de ştiinţă de la universităţile Nebraska-Omaha şi Arizona şi cu prof. Jeffrey Jenkins, Meservy a creat un instrument experimental pentru identifica indicii care demască indivizii care mint prin mesaje. Mai exact, specialiştii au creat un program computerizat capabil să poarte o discuţie cu un interlocutor. În studiu, mai bine de 100 de studenţi au fost rugaţi să poarte discuţii cu un astfel de program care le punea 30 de întrebări. Participanţilor li s-a spus să mintă la aproximativ jumătate din răspunsuri.
Astfel, oamenii de ştiinţă au constatat că scrierea răspunsurilor mincinoase dura în medie cu 10% mai mult, acestea fiind editate mai mult decât mesajele în care participanţii spuneau adevărul.
„Am început să identificăm semnale pe care le dau indivizii când mint şi care nu sunt uşor de observat de către ceilalţi oameni. În viitor am putea crea sisteme de chat capabile să urmărească înşelătoria în timp real”, a declarat Meservy.
Dr. Meservy şi dr. Jenkins, autorii studiului, susţin că nu ar trebui să presupunem imediat că cineva care răspunde mai greu la mesaje ne minte, dar că studiul a ajutat la identificarea unor modele generale prin care i-am putea identifica pe mincinoşi.
Sursa: Daily Mail