Hyperloop ar urma să lege metropolele americane Los Angeles şi San Francisco, străbătând distanţa de 600 km dintre ele în doar 30 de minute.
Hyperloop ar urma să accelereze capsule lungi de 2 metri – în care ar fi aşezaţi pasagerii -, de-a lungul unui tub îngust, cu viteza de 1.220 km/h; vagoanele ar aluneca nu pe şine, ci pe o pernă de aer, ceea ce ar reduce frecarea, permiţând atingerea unor viteze mari. Sistemul ar fi propulsat de motoare electrice, alimentate cu energie solară, furnizată de panourile solare aşezate deasupra tubului.
Traseul Hyperloop trebuie să fie drept, pentru a putea accelera capsulele până la viteze mari, fără risc de accidente. Practic, traseul sistemului ar fi aproximativ paralel cu autostrada interstatală 5. Tubul prin care ar trece capsulele ar urma să fie montat pe piloni, deasupra solului, ceea ce ar reduce costurile (comparativ cu instalarea lui în subteran), ar spori siguranţa în caz de cutremur (California este o zonă unde se produc numeroase seisme) şi ar facilita intervenţiile de întreţinere şi reparaţii.
Biletele ar fi mult mai ieftine decât cel de avion sau tren, iar riscul unor accidente ar fi foarte redus.
Elon Musk consideră că aceasta este o soluţie foarte potrivită pentru a lega între ele oraşe aflate la distanţe de cel mult 1.500 km unul de altul; la mai mult de atât, ar deveni probabil mai eficient transportul aerian, cu avioane supersonice.
Elon Musk, care conduce compania SpaceX şi firma constructoare de autmobile electrice Tesla, a publicat conceptul iniţial al proiectului Hyperloop în ideea că el îi va inspira pe inventatori şi ingineri să propună soluţii de îmbunătăţire. Dacă vor fi rezplvate problemele administrative şi tehnice legate de implementarea proiectului, atunci sistemul Hyperloop ar putea fi gata peste aproximativ 10 ani.
Sursa: Live Science / Foto: Elon Musk/SpaceX