Home » D:News » Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic

Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic

Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic
Publicat: 10.07.2013
Şansele de a supravieţui unui accident pecum cel recent, care a avut loc pe Aeroportul Internaţional San Francisco, sunt surprinzător de mari. Mai bine de 95% dintre pasagerii care se aflau la bordul avionului Boeing 777-200 în timpul accidentului au scăpat cu viaţă.

În ciuda acestor statistici, mulţi oameni au o atitudine fatalistă când vine vorba de accidente de avion, lucru care poate duce la un nivel periculos de apatie mai ales în ceea ce priveşte demonstraţiile de siguranţă realizate de însoţitorii de bord. „Unul dintre motivele pentru care pasagerii nu sunt suficient de atenţi la aceste demonstraţii poate fi acela că ei cred că nu ar putea supravieţui accidentelor”, indică raportul National Transportation Safety Board (NTSB), din SUA. 

În realitate, nu numai că oamenii supravieţuiesc accidentelor de acest fel, dar ei pot şi să se asigure de siguranţa lor, spun experţii care ne sfătuiesc să avem în vedere următoarele lucruri data viitoare când ne urcăm în avion:

1. Trebuie să purtăm îmbrăcăminte comodă

Înainte de a pleca spre aeroport, îmbrăcaţi-vă corespunzător. În cazul unei situaţii de urgenţă veţi avea nevoie de încălţări şi haine practice.

„Imaginaţi-vă că trebuie să fugiţi dintr-un avion care arde. În astfel de situaţii câte de bine vă veţi descurca fiind încălcaţi cu şlapi sau cu pantofii cu toc?”, a declarat Cynthia Corbett, de la Federal Aviation Administration. 

De asemenea, ideal ar fi să purtăm pantaloni lungi şi bluze cu mâneci lungi pentru a proteja pielea de flăcări şi obiecte ascuţite. Potrivit NTSB, 68% din pasagerii ucişi în accidente aviatice au murit din cauza rănilor produse în timpul incendiilor ce au apărut după prăbuşire.

2. Alegeţi cu grijă locurile

O analiză realizată în 2007 de Popular Mechanics a scos la iveală că pasagerii aflaţi pe locurile din spatele unui avion au mult mai multe şanse de supravieţuire comparativ cu pasagerii de pe locurile din faţă. 

Analizând toate accidentele ce s-au produs din 1971 până în 2007, specialiştii au concluzionat că pasagerii poziţionaţi pe locurile din spate au cu 40% mai multe şanse de a supravieţui, comparativ cu pasagerii din primele locuri. 

Desigur, fiecare accident este diferit, iar rapoartele au indicat că au existat şi cazuri în care pasagerii care ocupau locurile din faţă au avut o rată mai mare de supravieţuire. 

De asemenea, indiferent în ce secţiune a avionului sunteţi aşezat, încercaţi să vă rezervaţi un loc aproape de una dintre ieşiri. 

3. Decolarea şi aterizarea

Experţii specializaţi pe situaţii de siguranţă au constatat că cel mai probabil este ca un accident aviatic să se producă în primele trei minute de la decolare sau cu 8 minute înainte de aterizare. În aceste intervale de timp, trebuie să fim încălţaţi, să nu ţinem măsuţele rabatabile în faţa noastră şi să analizăm distanţa dintre noi şi cele mai aproape două ieşiri. 

În plus, experţii recomandă să ţinem un bagaj de mână la picioare în aşa fel încât membrele noastre să nu ajungă sub scaunul din faţă şi să se rănească în urma unui eveniment nefericit. 

Dacă impactul este iminent, este important să rămânem calmi şi să ne asigurăm că luăm o poziţie ce ne poate creşte şansele de supravieţuire. Mai excat, sacă avem un scaun în faţa noastră, ne încrucişăm mâinile pe spatele lui şi punem capul peste mâini. Dacă nu avem un scaun în faţă, atunci ne aplecăm în faţă şi ne îmbrăţişăm genunchii, menţinând capul în jos. 

De asemenea, în buzunarele noastre nu ar trebui să se găsească obiecte ascuţite precum pixurile. 

4. Regula celor 90 de secunde

Primele 90 de secunde după un accident sunt cele mai importante, pentru că dacă ne menţinem calmul şi mintea limpede, şansele de a supravieţui sunt mult mai mari. Totuşi, unii pasageri sunt atât de panicaţi încât nu reuşesc nici măcar să îşi deschidă centura pentru a se ridica. NTSB a declarat că multe dintre victimele din accidente sunt găsite pe scaune cu centura nedeschisă. 

Unul dintre motivele pentru care au supravieţuit atât de mulţi oameni în urma accidentului din San Francisco este acela că au reuşit să evacueze repede avionul. O mişcare fatală, spun specialiştii, ar fi aceea de a încerca să luăm cu noi bagaje. 

5. La fel de sigur ca un ascensor

Un lucru pe care îl subliniază mereu experţii este acela că toate companiile aeriene au norme ce asigură un nivel foarte ridicat de siguranţă. Mai exact, doar unul din 1,2 milioane de zboruri ajunge să fie implicat într-un accident. 

Multitudinea de îmbunătăţiri din domeniul siguranţei au făcut ca avioanele să fie cu mult mai sigure ca automobilele. Riscul de a deceda în urma unui accident de avion este de aproximativ 1 la 11 milioane, în timp ce şansa de a-ţi pierde viaţa într-un accident de maşină este de 1 la 5.000. 

„Riscul de deces în cazul zborului cu un avion este echivalent cu cel de a-ţi pierde viaţa într-un accident cu un ascensor”, a declarat John Hansman, director al International Center for Air Transportation.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman
Sportivii au o memorie de lucru mult mai bună decât oamenii sedentari, arată cercetătorii
Sportivii au o memorie de lucru mult mai bună decât oamenii sedentari, arată cercetătorii