Home » D:News » Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături
Publicat: 11.06.2013
Culoarea roşie ne influenţează în mod ciudat inconştientul. Cercetări recente au sugerat că ea poate creşte nivelul de atractivitate al unei persoane, având totodată capacitatea de a-i determina pe profesori dă evalueze mult mai dur lucrările şi chiar să îi îndrume pe oameni să se vaccineze împotriva bolilor cu transmitere sexuală.

Acum pe această listă putem adăuga şi faptul că roşul îi poate convinge pe bărbaţi să plătească mai mult chiar şi pentru aşa-zisele produse reduse. 

„Consumatorii de sex masculin percep reducerile ca fiind mai mari atunci când preţurile sunt scrise cu roşu, comparativ cu situaţiile în care sunt scrise cu negru. Atunci când bărbaţii văd preţurile scrise cu roşu, ei au o atitudine pozitivă, percepându-le ca fiind mult mai mici decât în realitate”, au notat autorii studiului. 

Într-un experiment, 163 de absolvenţi ai unei facultăţi de afaceri au fost rugaţi să îşi imagineze că sunt nevoiţi să utileze un apartament. Apoi, participanţii au primit o o broşură în care se găseau 3 prăjitoare de pâine şi 2 cuptoare cu microunde. Jumătate dintre participanţi au văzut o broşură în care preţurile erau scrise cu cerneală neagră, în timp ce restul participanţilor au primit o broşură în care preţurile erau trecute în roşu. 

Ulterior, participanţii au fost rugaţi să evalueze dacă magazinul chiar le oferea nişte discounturi veritabile şi apoi să descrie starea emoţională pe care o simţeau în acest motiv (dacă erau fericiţi, mulţumiţi, încântaţi). 

Rezultatele au indicat că „bărbaţii percep preţurile ca fiind mai scăzute atunci când sunt scrise cu roşu. În schimb, această tendinţă nu s-a constatat şi în rândul femeilor”. Această percepţie pare să fie determinată de emoţii. Bărbaţii care au văzut preţurile scrise cu roşu au declarat că au experimentat mai multe emoţii pozitive, comparativ cu restul subiecţilor. 

Într-un alt experiment realizat pe 152 de studenţi, participanţii au declarat atât nivelul lor de cunoştinţe legate de prăjitoare de pâine şi cuptoare cu microunde, cât şi „interesul de a învăţa despre aparatele de bucătărie”. Apoi, la fel ca în cazul de mai sus ei au fost împărţiţi în două grupuri şi au primit cele două tipuri de broşuri. 

Din nou, diferenţa de percepţie a preţului a fost evidenţiată, doar că de data aceasta ea a fost mai mare în rândul bărbaţilor care aveau un nivel scăzut de cunoştinţe legate de aparatele electrocasnice. 

Prin urmare, această a doua cercetare demonstrează că „puterea” culorii roşii se manifestă atunci când bărbaţii nu se pricep foarte bine la domeniul în care fac cumpărăturile. 

Morala acestor cercetări ar fi că nu trebuie să vă trimiteţi partenerii de sex masculin să cumpere lucruri de care ei nu sunt interesaţi sau despre care nu ştiu prea multe, deoarece ei sunt dispuşi să plătească mult mai mult pe aceste produse decât ar trebui. 

Sursa: Pacific Standard

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau să mă iubesc. Dar sunt blocat în acest paradox nenorocit”
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau ...
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani