„Într-o lume perfectă, vrei să fii precis şi încrezător. Însă dacă ar fi să alegi între cele două, încrederea în tine îţi va aduce mai mulţi adepţi”, au explicat autorii studiului, de la Washington State University.
În studiu, specialiştii au folosit reţeaua Twitter pentru a observa modul în care reputaţia formatorilor de opinie este afectată de încredere şi corectitudine atunci când prezic rezultatele evenimentelor sportive. Specialiştii au analizat tweet-uri postate atât de formatorii de opinie, cât şi de fanii care dădeau pronosticuri referitoare la rezultatele unor meciuri de fotbal american şi baseball. Fiecare tweet a fost analizat şi a primit un grad de „încredere”, în funcţie de limbaj, folosirea cuvintelor puternice precum „a distruge” sau „a anihila”. După meciuri, s-a dovedit că formatorii de opinie au ghicit scorurile corecte în proporţie de doar 47%, iar fanii doar în proporţie de 45%.
Cu toate acestea, măsurătorile au arătat că încrederea analiştilor era cu 50% mai mare decât a amatorilor şi prin urmare ei au obţinut mai mulţi urmăritori pe Twitter.
În cadrul Annual Meeting of the Academy of Economics and Finance, realizatorii studiului au explicat că încrederea de sine i-a ajutat pe formatorii de opinie să câştige cu 17 procente mai mulţi urmăritori, în timp ce corectitudinea (lansarea pronosticurilor corecte) le-a adus doar cu 3,4 mai mulţi urmăritori pe Twitter.
Un tipar similar s-a observat şi în rândul amatorilor pe care încrederea i-a ajutat să câştige cu 20% mai mulţi urmăritori, în timp ce estimările corecte le-au procurat cu 7,3% mai mulţi urmăritori pe Twitter.
Sursa: Telegraph