Ancheta privind locul acordat temelor legate de cercetare stiintifica in media, din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, a fost realizata in perioada 10 aprilie – 15 mai 2007, de institutele din reteaua TNS Opinion & Social. La scara intregii Uniuni Europene, in 8 din cele 27 de state membre, actualitatea sportiva este cea care trezeste interesul cel mai mare. In alte opt tari, in special din randul noilor membri ai UE, tema cea mai populara o constituie "divertismentul si celebritatile". In Danemarca (62%), Olanda (53%), Germania (52%) si Estonia (45%), respondentii sunt interesati in special de politica, in timp ce in Letonia (41%), raspunsul cel mai frecvent este "arta si cultura", iar in Romania – "divertismentul si celebritatile".
Cetatenii UE care si-au exprimat un interes foarte mare pentru cercetarea stiintifica sunt suedezii (56%), grecii (51%), francezii (46%), belgienii (45%), cipriotii (45%) si luxemburghezii (45%). Mai mult de patru respondenti din zece citeaza cercetarea stiintifica pe a doua pozitie printre temele de interes pentru ei – in Danemarca (49%), Finlanda (43%) si Olanda (41%).
Barbatii sunt interesati mai curand al actualitatea sportiva, politica si economica, in timp ce femeile sunt mai receptive la informatiile de divertisment sau despre celebritati, precum si la cele din domeniul arta si cultura.
In ceea ce priveste varsta, pot fi observate doua tendinte opuse. Cu cat respondentul este mai tanar, cu atat este mai entuziasmat de sport si divertisment. Din contra, cu cat acesta este mai in varsta, cu atat devine mai interesat de politica. De asemenea, studiul arata ca respondentii cu studii superioare se intereseaza mai mult de politica, arta si cultura, cercetare stiintifica si economie. Interesul acestora pentru cercetarea stiintifica trece de 44%, fiind considerabil mai mare decat media europeana – 31%.
Sursa: MEDIAFAX