Conform jurnaliştilor peruani, autovehiculele aparţin unei firme care colectează calcar din zonă.
Liniile distruse se găsesc lângă borna kilometrică 444 de pe Autostrada Panamericana Sur. De asemenea, zona adiacentă liniilor Nazca a fost afectată la rândul ei ca rezultat al cantităţii masive de rocă îndepărtată din zonă.
Eduardo Herrán Gómez de la Torre, director de cercetare în cadrul institutului arheologic Ojos de Condor, a descris daunele semnificative înregistrate în zonă: „Suntem martori la distrugerea ireparabilă a unui set de linii Nazca şi a unor trapezoide ce existau în această zonă”.
„Compania responsabilă nu a fost sancţionată şi nici supravegheată de autorităţile regionale din cadrul Directoratului de Cultură, deşi această zonă are o importantă însemnătate arheologică”, a mai spus de la Torre.
„Compania susţine că terenul unde se găseşte fabrica este proprietate privată şi că proprietarul poate să facă ce vrea el pe terenul său, însă acest lucru nu este adevărat”, a adăugat cercetătorul.
Mario Olaechea Aguije, şeful departamentului de cultură din cadrul regiunii Nazca, a declarat că acea carieră de calcar implicată în acest scandal este amplasată pe proprietate privată şi că proprietarul este liber să exploateze terenul.
Jurnaliştii El Comercio subliniază că proprietatea privată se găseşte într-o zonă desemnată acum 18 ani drept parte a Patrimoniului Mondial de către UNESCO.
În ciuda acestui eveniment, cele mai cunoscute porţiuni ale liniilor Nazca nu au fost afectate de cariera de calcar, fiind în continuare deschise pentru vizitatori.
Surse: Peru This Week, El Comercio