„Înţelepciunea convenţională este aceea că Facebook este o pierdere de vreme care duce la un lanţ de consecinţe negative. Cu toate acestea, cercetarea noastră demonstrează că [statul pe Facebook] poate fi o activitate psihologică care alimentează sentimentul de bunăstare”, a declarat coautorul studiului, Jeff Hancock.
„Timpul semnificativ pe care oamenii îl petrec pe Fcebook poate fi o reflecţie a capacităţilor lor de a satisface nevoile egoului care sunt fundamentale pentru condiţia umană”, a mai explicat acesta.
Pentru a demonstra acest lucru, Hancock şi Catalina Toma, profesor la Universitatea Wisconsin-Madison, au examinat modul în care participanţii la studiu reacţionau la feedbackul negativ, după ce ţineau un discurs. În două experimente separate, după ce au primit feedback negativ, participanţii nu numai că aveau o probabilitate mai mare de a-şi verifica profilul de Facebook, dar după ce făceau acest lucru deveneau mai puţin defensivi.
„Ca sursă uşor accesibilă de auto-afirmare, Facebook pare să fie un instrument util prin care oamenii pot depune eforturi pentru a-şi păstra stima de sine şi integritatea”, a explicat Hancock.
Cercetătorii susţin că Facebook are capacitatea de a oferi aceste avantaje deoarece le permite oamenilor să îşi expună caracteristicile personale şi relaţiile pe care le preţuiesc cel mai mult. În acelaşi timp, Facebook le aminteşte oamenilor de valorile, ţelurile şi relaţiile lor personale.
Descoperirile sunt atât mai relevante cu cât, la nivel mondial, există un miliard de utilizatori activi de Facebook.
„Poate că cei care caută parteneri pe internet sunt anxioşi pentru că sunt singuri sau au divorţat de curând şi îşi pot găsi alinarea în crearea unui profil online care le permite să reflecteze asupra valorilor şi identităţii personale. De asemenea, studenţii care se simt stresaţi în legătură cu examenele pe care urmează să le susţină şi-ar putea găsi consolarea în profilele lor de pe reţelele de socializare”, a adăugat Hancock.