Home » D:News » Ce s-ar întâmpla dacă o planetă „hoinară” ar intra în sistemul solar şi ar schimba orbita Terrei? (VIDEO)

Publicat: 23.03.2013
Ce efecte ar avea o „vizită” neaşteptată a unei planete „hoinare” prin sistemul solar, ce ar duce la modificarea orbitei planetei Pământ? Un nou documentar realizat de postul Weather Channel afirmă că un astfel de eveniment ar putea duce la moartea tuturor fiinţelor vii de pe Terra.

Noua serie lansată de postul american de televiziune Weather Channel poartă numele de „Forecasting the End” şi va debuta pe 21 martie. Primul episod explorează posibilitatea ca o planetă „hoinară” să viziteze sistemul nostru solar. Planetele de acest tip, ce nu sunt „legate” de o stea, ar putea depăşi în număr chiar stelele din galaxia Calea Lactee. Numeroase mituri despre „Planeta X” sau „Nibiru” postulează că o astfel de planetă s-ar îndrepta către Terra (de altfel, unele mituri susţineau că o astfel de planetă urma să lovească Terra cu ocazia apocalipsei maiaşe pe de 21 decembrie 2012).

Cu toate acestea, cercetătorii au estimat că şansele ca o planetă „călătoare” să ajungă în sistemul nostru solar sunt foarte mici. Astronomii nu au descoperit vreo dovadă care să ateste că vreuna dintre planetele din sistemul nostru solar a fost o „hoinară” capturată. De asemenea, de regulă spaţiul dintre o planetă „călătoare” şi celelalte corpuri cereşti din galaxia noastră este foarte mare. Aşadar, o coliziune este improbabilă.

Primul episod din „Forecasting the End” se concentrează asupra scenariul care s-ar desfăşura în cazul în care o planetă ar trece prin sistemul nostru solar. Oamenii de ştiinţă afirmă că trecerea unei planete ar duce la modificarea orbitelor planetelor din sistemul nostru solar, iar orbita Pământului ar deveni mai eliptică.

O orbită mai eliptică ar constitui o veste foarte proastă pentru formele de viaţă de pe Terra. Pământul orbitează într-o zonă relativ mică din jurul soarelui ce permite apei să existe sub forma de solid, lichid şi de gaz.

Modificarea orbitei Pământului pentru a fi mai eliptică nu ar duce automat la părăsirea acestei zone, dar ar putea aduce planeta suficient de aproape de Soare pentru a crea veri foarte scurte şi foarte intense, iar apoi suficient de departe de Soare pentru a genera ierni foarte lungi. Acest lucru ar duce la perioade mai mici de creştere a recoltelor, provocând rapid foamete şi chiar dispariţia speciei umane.

„Viaţa pe Terra depinde foarte mult de orbita pe care planeta o are în jurul Soarelui”, a explicat David Bennett, astrofizician la Universitatea Notre Dame.

Pentru a realiza acest serial, ce include simulări ale acestui scenariu apocaliptic, regizorul Brea Tisdale a filmat oameni care „reacţionează” la dezastre virtuale, ce au fost ulterior adăugate în film cu ajutorul efectelor grafice computerizate. „Actorii trebuie să pretindă că ceva oribil se întâmplă în cerul de deasupra lor, când de fapt este o zi senină obişnuită”, explică Doug Cheney, unul din membrii echipei de producţie. De aceea, atunci când au filmat scenele unei erupţii vulcanice, membrii echipei de producţie au arucat cu făină pentru a simula cenuşa aruncată în aer de erupţia vulcanică.