Potrivit lui dr. Amanda Ellison, cercetătoare în cadrul Universităţii Durham, oamenii şi femeile nu se văd diferit unii pe alţii după ce consumă alcool. „Continuăm să îi vedem pe ceilalţi aşa cum sunt. Nu ne imaginăm nicio transformare fizică, ci doar mai multă dorinţă”, a explicat cercetătoarea.
Noua ei carte, „Getting Your Head Around the Brain” explică faptul că partea din creier care ne încurajează să ne împerechem continuă să funcţioneze indiferent cât alcool am consuma. „Zona din creier care ne face să ne dorim să ne împerechem continuă să funcţioneze, ceea ce înseamnă că oamenii încă pot estima cât de atrăgători, din punct de vedere vizual, sunt ceilalţi”, a mai declarat Ellison.
Cu toate acestea, consumul de alcool dezactivează senzaţia din creier care ne opreşte să reacţionăm la impulsuri.
Când nu consumăm alcool, avem tendinţa de a fi mai selectivi cu privire la alegerea partenerilor. „În acţiunile de căutare a partenerilor cântărim constant informaţii legate personalitate şi aspect fizic”. De asemenea, femeile sunt şi mai selective când vine vorba de potenţialii parteneri şi asta din cauza riscului de a rămâne însărcinate. Până în anii 1970, femeile au fost conştiente de potenţialele repercusiuni ale unei aventuri de-o noapte, dar acum,„când există metode contraceptive mai bune şi consumul de alcool este mai mare” femeile sunt la fel de deschise ca bărbaţii în ceea ce priveşte posibilitatea de a avea o aventură.
Ceea ce este şi mai interesant, este faptul că cei care beneficiază cel mai mult de pe urma senzaţiei create de consumul de alcool este cel care bea, tocmai pentru că băutura îl poate face să se considere mai atrăgător
Într-un studiu publicat anul trecut, oamenii care au fost lăsaţi să creadă că sunt sub influenţa alcoolului şi care au fost rugaţi să ţină un discurs şi-au acordat note mai mari, comparativ cu cei care au fost lăsaţi să creadă că nu sunt sub influenţa alcoolului. Rezultatele au fost aceleaşi indiferent de nivelul de alcool pe care îl aveau subiecţii în sânge. Cercetătorii care au realizat acest studiu au notat că „este de ajuns ca individul să creadă că a consumat alcool pentru ca să se considere mai atrăgător”.
Sursa: Time