Cercetările psihologice au arătat că în cazul liberalilor şi conservatorilor, trăsăturile de personalitate de bază, precum conştiinciozitatea, toleranţa pentru incertitudine şi deschiderea către noi experienţe diferă destul de mult.
Cercetătorul Vishal Singh, de la New York University Stern School of Business au emis ipoteza conform căreia preferinţa conservatorilor faţă de tradiţie se poate observa şi în tendinţa lor de a achiziţiona produse de firmă şi nu pe cele ale unor mărci generice.
În perioada 2001-2006, cercetătorii au analizat vânzările săptămânale înregistrate în 1.800 de supermarket-uri din diferite state americane. Folosind informaţii referitoare la voturile şi apartenenţa religioasă a locuitorilor din fiecare stat, specialiştii au putut identifica nivelul de conservatorism al fiecărei regiuni.
După ce au luat în considerare şi alţi factori, precum venitul şi educaţia, cercetătorii au descoperit că în cazul statelor unde se găseau mai mulţi conservatori, cota de piaţă a produselor aparţinând mărcilor generice, era mai mică decât în statele locuite în majoritate de liberali. În mod similar, şi consumul de produse noi era mult mai mic în statele locuite, în mare parte, de conservatori. Aceste informaţii sugerează faptul că ideologia conservatoare ar putea fi asociată cu încrederea în mărcile naţionale consacrate.
„Aceste tendinţe sunt în concordanţă cu trăsăturile tipice asociate cu doctrina conservatoare, precum scepticism faţă de experienţe noi, neasumarea riscurilor, preferinţa faţă de tradiţie, convenţie şi status quo”, a notat Singh.
Sursa: Eurek Alert