Studiul efectuat de Childhood Wellbeing Research Center a demonstrat că o varietate de factori afectează performanţa şcolară a copiilor şi comportamntul acestora.
De asemenea, cercetătorii au descoperit că copiii cu mai mulţi fraţi şi surori au rezultate mai slabe la şcoală, dar nu prezintă un risc mai mare de a avea un comportament impropriu.
Copiii care petrec mult timp în faţa televizorului au capacităţi verbale mai slabe, pe când copiii care au părinţi stricţi, ce aplică întotdeauna regulile casei, au şanse mai mari de a avea competenţe verbale ridicate şi note bune în testele şcolare. Cu toate acestea, cercetătorii notează că pedepsele dese prezentau o legătură cu notele mai mici în testele şcolare şi comportament nedorit la şcoală.
Oamenii de ştiinţă au descoperit că abilităţile părinţilor joacă un rol crucial în performanţa copilului la şcoală, iar mamele şi taţii pot îmbunătăţi capacităţile verbale ale copiilor citindu-le.
Vestea bună este că toţi copiii ce prezintă un factor de risc mai mare pot beneficia de pe urma ajutorului sporit oferit de şcoală, ce le oferă şansa să-şi realizeze potenţialul.
Cercetătorii au analizat până la 40 de factori în cadrul câtorva mii de copii, analizând efectul avut asupra testelor de la 14 şi 16 ani de evenimente traumatizante precum divorţul, decesul sau familia. De asemenea, era analizat şi comportamentul copilului, pe baza unor chestionare completate de părinţi.
Specialiştii au descoperit că expunerea la divorţul părinţilor la vârsta de şapte ani era asociată cu un comportament mai neplăcut şi cu note mai scăzute la examene. Pe baza rezultatelor, cercetătorii sugerează că cei mai tineri copii nu sunt la fel de afectaţi de divorţ precum copiii mai în vârstă, pentru că nu înţeleg la fel de bine tot ce implică acest eveniment. Experţii au notat că factorii care joacă un rol negativ la vârsta de 7 ani au şanse mari să afecteze negativ educaţia copilului şi mai târziu.
„Aceste rezultate subliniază cât de importante sunt separarea familiei, conflictul şi a despărţirii şi ce efect au asupra rezultatelor şcolare şi asupra bunăstării tinerilor adolescenţi”, au comentat cercetătorii.
Studiul a identificat factorii cei mai importanţi, ce aveau cel mai mare impact asupra succesului unui copil la şcoală: competenţele parentale, sărăcia, boala şi dizabilitatea.
În mod şocant, studiul a descoperit că mamele care consumau în mod regulat alcool aveau copii care se comportau mai civilizat. Cercetătorii sugerează că aceşti copii „ar putea avea un stil de viaţă mai bogat şi mai previzibil”.
„Printre factorii identificaţi la vârsta de 7 ani, ce erau asociaţi ulterior unor rezultate mai bune în adolescenţă, se numără a avea o mamă cu o educaţie înaltă, a trăi în casa proprie, a avea mai multe camere în casă, a avea o mamă care citeşte des copilului şi a avea bunici dispuşi să ajute financiar părinţii dacă este nevoie”, mai notează cercetătorii.
În concluzie, cercetătorii au notat că există şi cazuri în care copiii reuşesc să aibă parte de succes „în ciuda circumstanţelor fără viitor”, iar alţii eşuează deşi „au parte de un start bun”.
Sursa: Medical Daily