Companiile de asigurări auto se confruntă cu o mare problemă: chiar dacă ştiu multe detalii despre clienţii lor, nu ştiu cum şi cât conduc. Chiar dacă află dacă un client a suferit un accident auto, companiile de asigurări nu ştiu cât de mult, cât de repede şi cu câtă atenţie conduc şoferii. De aceea, acestea sunt nevoite să folosească alţi indici pentru a stabili preţul unei poliţe, cum ar fi vârsta, starea civilă sau oraşul de reşedinţă. Din acest motiv, poliţele sunt mai scumpe decât ar trebui să fie în mod normal.
Acum, însă, există o soluţie care va permite oamenilor să demonstreze cât de buni sunt ca şoferi. Statisticile arată că 93% dintre conducătorii auto se consideră şoferi mai pricepuţi decât media. De curând, companiile de asigurări le oferă acestora şansa de a demonstra că acest lucru este adevărat. Astfel, şoferii care sunt de acord să instaleze în maşina lor un dispozitiv de monitorizare (care înregistrează când, cât de departe şi cât de repede se deplasează cu maşina) pot beneficia de reduceri de până la 30% la poliţa de asigurare.
Acest lucru ar putea aduce beneficii financiare considerabile conducătorilor auto, însă efectele secundare s-ar putea dovedi a fi benefice pentru întreaga planetă.
Statisticile arată că riscul de a lua parte la un accident auto creşte cu numărul kilometrilor conduşi. Din acest motiv, companiile de asigurări vor fi îndreptăţite să crească preţul poliţelor de asigurare vândute clienţilor care conduc distanţe mari. Cu alte cuvinte, şoferii vor fi încurajaţi să conducă cât mai puţin cu putinţă, pentru a plăti un preţ cât mai mic pe poliţa de asigurare.
O estimare realizată de The Hamilton Project arată că „taxarea pe kilometru” a clienţilor companiilor de asigurări ar duce la reducerea cu 8% a numărului de kilometri conduşi la nivel naţional în SUA. Acest lucru ar duce la un consum al petrolului cu 4% mai mic şi la o reducere a emisiilor de carbon cu 2%. De asemenea, numărul accidentelor ar scădea, iar aglomerările din trafic ar fi mai rare. Aşadar, această inovaţie a companiilor de asigurări ar putea aduce beneficii atât clienţilor, cât şi planetei.
Sursa: The Atlantic