Home » D:News » China se pregăteşte să crească legume în bazele extraterestre de pe Lună şi pe Marte

Publicat: 04.12.2012
Astronauţii chinezi se pregătesc să crească legume proaspete pe Marte şi pe Lună, după ce cercetătorii au dus la bun sfârşit un test preliminar ce a avut loc în Beijing.

Cercetătorii chinezi au crescut patru tipuri de legume într-un „sistem ecologic de susţinere a vieţii”, adică o cabină măsurând 300 de metri cubi în care astronauţii urmează să-şi producă propriile stocuri de aer, apă şi alimente în timpul misiunilor spaţiale.

Sistemul funcţionează pe bază de plante şi alge. Agenţia oficială de presă a statului chinez, Xinhua, anunţă că acest sistem „va fi folosit în cadrul bazelor extraterestre de pe Lună şi Marte”.

Participanţii la experiment au putut „recolta legume proaspete pentru a le mânca”, a declarat Deng Yibing, un cercetător din cadrul Centrului de Cercetare pentru Astronauţi din Beijing.

„În viitor, astronauţii chinezi vor putea obţine legume proaspete şi rezerve de oxigen ca rezultat al grădinăritului efectuat în bazele extraterestre”, a anunţat Xinhua, agenţia de presă confirmând că este vorba despre primul experiment de acest tip efectuat în China.

China a anunţat că urmează să trimită o navetă robotică pe Lună în 2013, pentru prima dată, în cadrul unui program spaţial ambiţios, ce include pe termen lung o călătorie a unor astronauţi chinezi pe satelitul natural al Pământului.

Pe măsură ce SUA a redus eforturile de explorare spaţială, China le-a accelerat, anunţând în cel mai recent raport intenţia de a deveni a doua ţară care trimite un om pe Lună, după SUA.

Yang Liwei, primul astronaut chinez, a anunţat luna trecută că astronauţii ar putea fonda o filială spaţială a Partidului Comunist Chinez. „Dacă vom înfiinţa o filială în spaţiu, ar fi «cea mai înaltă» filială din lume”, a comentat Yang.

Yang a călătorit în spaţiu şi a înconjurat Pământul la bordul navetei Shenzhou 5 în anul 2003.

Surse: AFP, Xinhua