Scopul campaniei a fost acela de a observa dacă aceşti copii analfabeţi şi care nu au fost expuşi la niciun fel de materiale scrise, pot învăţa singuri să citească prin urmărirea unor jocuri educative de pe tabletă.
Nicholas Negroponte, fondatorul organizaţiei susţine că primele rezultate ale cercetării sunt încurajatoare. În studiu sunt utilizate tabletele Motorola Xoom care sunt folosite împreună cu un sistem de încărcare solară. După ce oamenii de ştiinţă i-au învăţat pe localnici să utilizeze tabletele, ei au continuat să îi viziteze pe aceştia în fiecare săptămână pentru a schimba cardurile de memorie. În acest mod, specialiştii pot studia modul în care dispozitivele sunt utilizate.
După câteva luni, copiii din ambele sate continuau să utilizeze tabletele. Ei au fost observaţi în timp ce recitau „cântecul alfabetului”, înregistrat în unul dintre programe, sau chiar încercând să scrie. Unul dintre băieţii implicaţi în studiu, care a fost expus la jocurile educative cu animale, a deschis un program de editare grafică şi a tastat cuvântul „leu”.
Experimentul se face în două sate izolate aflate la 80 de kilometri de capitala etiopiană, Addis Ababa. În fiecare sat se găsesc aproximativ 20 de copii de vârstă şcolară mică care nu au văzut niciodată materiale printate, semne de circulaţie sau ambalaje inscripţionate. Unul dintre sate se numeşte Wonchi şi este localizat pe buza unui crater vulcanic, iar celălalt poartă numele de Wolonchete.
„La începutul acestui an, voluntarii noştri au dus în sate cutii care conţineau tabletele. Deşi cutiile nu conţineau instrucţiuni, în două minute unul dintre copii nu numai că deschisese cutia, dar găsise şi butonul de pornire al tabletei sale. În doar cinci zile fiecare copil folosea 47 de aplicaţii pe zi iar în două luni toţi cântau ABC (cântecul alfabetului) în sat. Mai mult, în cinci luni au desluşit tainele aplicaţiei Android. Un idiot din organizaţie a dezactivat camera iar ei şi-au dat seama de asta şi au profitat, personalizându-şi complet desktop-ul. Acum am instalat un software pentru a-i împiedica să mai facă acest lucru. Această întâmplare este o dovadă clară de creativitate, o descoperire esenţială legată de învăţare. Dacă nu pot învăţa să citească, ei pot citi pentru a învăţa”, a declarat Negroponte.
Sursa: MIT Technology Review