În studiu, 392 de indivizi căsătoriţi au fost întrebaţi cu privire relaţia lor, la gradul de satisfacţie, aşteptări şi dedicare. De asemenea, indivizii au fost rugaţi să declare dacă se încred în relaţiile de iubire prezentate la TV şi cât de des se uită la programe ce prezintă astfel de cupluri ideale.
Rezultatele au arătat că cei care creau foarte mult în relaţiile de iubire expuse în emisiunile TV erau mai puţin dedicaţi propriilor relaţii, fiind dispuşi să se lase cuceriţi de alte persoane sau chiar să renunţe la actuala legătură de dragoste. În plus, cu cât participanţii credeau mai puternic în dragostea prezentată la televizor, cu atât ei evaluau mai drastic „costurile” relaţiei lor care includeau îngrădirea libertăţii persoanele, pierderea timpului şi chiar calităţile neatrăgătoare ale partenerului. Această descoperire ar putea explica modul în care televizorul are puterea de a ne influenţa relaţiile într-un mod pe care mulţi dintre noi nici nu îl bănuim.
„Oamenii care cred foarte mult în poveştile de la TV tind să considere că relaţiile lor sunt costisitoare. Dar doar pentru că ei se aşteaptă la mai mult, asta nu îi face să fie mai puţin satisfăcuţi”, au notat oamenii de ştiinţă în raportul lor.
„Trăim într-o societate care, în mod permanent, se scufundă în imaginile prezentate de media, dar majoritatea oamenilor nu realizează impactul pe care îl au aceste mijloace precum televizorul sau internetul”, a notat autorul studiului, Jeremy Osborn de la Albion College din Michigan.
Sursa: Live Science