Acesti oameni minunati si masinile lor visatoare

Publicat: 13.09.2007
Automobilele de epoca devin si la noi veritabile obiecte de arta. Sumele pentru care sunt licitate le egaleaza uneori pe cele la care se vand tablourile unor mari pictori. Diferenta o fac costurile necesare intretinerii si restaurarii acestor bijuterii pe patru roti, astfel incat, la final, sa valoreze cat mai mult. Din acest motiv, nu oricine isi poate permite sa intre in randul proprietarilor de vehicule de colectie.

FACTS


Retromobil Club Romania

Old Timer Studio

Clasificare
I


Si-a cumparat una si si-a propus sa-i redea stralucirea din urma cu trei decenii, cand aceasta iesea pe poarta fabricii de la Campulung. Asa a prins gustul restaurarilor auto. A inceput apoi sa investeasca in uneltele necesare unei asemenea activitati, in paralel cu achizitionarea de masini de epoca, mai mult sau mai putin degradate. Si, pentru ca era nevoie de un spatiu adecvat, Ovidiu Ionescu si-a instalat cele 40 de masini proprii si atelierul de restaurare, botezat Old Timer Studio, intr-o fosta ferma de pasari din comuna Moara Vlasiei. N-a mai durat mult pana cand proprietarii de masini de epoca au dat buzna pe usa atelierului sau.

I-au trecut de atunci prin mana masini precum Ford Consul Coupé, Land Rover 2A, Ford B, Fiat 124, Triumph Speedfire, Steyr Convertible, iar in acest moment are in lucru, printre alte automobile valoroase, un Mercedes 230 SL, un Jaguar E-Type, un Rolls Royce si un Singer. Masini facute bucati Restaurarea unui retromobil presupune parcurgerea unui drum lung si anevoios. Primul pas este dezmembrarea ansamblului. In aceasta etapa, fiecarei masini ii sunt alocate cutii in care sunt depozitate doar piesele ei.

In schimb, partile metalice vopsite, indeosebi caroseria, intra la sablare. Procesul are loc intr-o incapere speciala, unde vopseaua si chitul sunt indepartate cu ajutorul unei turbine care improasca peste ele nisip. Cel care manuieste uneltele poarta un costum asemanator cu al cosmonautilor, pentru ca nisipul sa nu-i afecteze caile respiratorii. Imediat dupa sablare, piesele metalice sunt supuse tratamentului cu un agent pe baza de fosfati, pentru ca rugina sa nu-si mai faca de cap. Punct si de la capat.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase