Un studiu realizat in randul a 600 de studenti de institutul de sondaj Zogby International a aratat ca 43% dintre persoanele intervievate considera ca principala calitate a unei carti sau a unui obiect, in general, este reprezentata de miros.
Sase studenti din zece prefera sa cumpere carti de ocazie, mai curand decat lucrari noi sau in format electronic, desi e-book-urile sunt mult mai ieftine decat echivalentul lor in hartie. Vanzarile de carti in format electronic au demarat foarte incet, insa site-ul CafeScribe.com crede ca a gasit o solutie, odata cu anuntul lansarii primei carti electronice cu miros din lume.
Proprietarul CafeScribe, Bryce Johnson, a declarat ca, incepand din luna septembrie, societatea sa va trimite tuturor celor care cumpara un text pe internet un autocolant impregnat cu mirosul unei carti vechi.
Studiul, efectuat intre 15 si 21 august, arata ca trei studenti din zece asociaza mirosul de spatiu inchis cu cartea lor favorita, iar 16% dintre ei asociaza o carte care le-a placut cu aroma de cafea proaspat macinata.
"Prin plasarea acestor autocolante pe calculatoarele lor, cartile electronice pe care le consulta vor dobandi acelasi miros de invechit pe care il apreciaza asa de mult la cartile tiparite, si asta fara nici o urma de ADN, cum se intampla sa gasim adesea pe paginile cartilor utilizate foarte mult", a adaugat Johnson intr-un comunicat de presa. (MEDIAFAX)