Cercetând zona mediană a cortexului prefrontal, asociată cu
schimbările comportamentale, neurologii de la Universitatea
Michigan si Universitatea California, SUA, au descoperit că există
o corelaţie între activitatea din această arie cerebrală şi
reuşita încercării de a renunţa la fumat.
La studiu au participat 28 de fumători „înrăiţi”, care doreau să
renunţe la viciul lor şi se înscriseseră, în acest scop, într-un
program de asistenţă.
Acestora li s-a cerut să urmărească o serie de reclame, având ca
subiect renunţarea la fumat; concomitent, li s-au efectuat scanări
ale creierului prin tehnica rezonanţei magnetice, iar ulterior, li
s-a cerut să estimeze impactul de moment al acestor reclame: în ce
măsură le-au afectat intenţia de a se lăsa de fumat şi cît de mult
i-au impresionat mesajele?
Cei la care s-a constatat o activitate mai intensă în aria
mediană a cortexului prefrontal au prezentat reduceri semnificative
ale consumului de ţigări în luna următoare
studiului, indiferent de modul în care se raportaseră la mesajele
din reclame.
Cercetătorii au ajuns la concluzia că activitatea cerebrală
oferă informaţii mai corecte decât introspecţia; ei intenţioneaza
să afle, în continuare, ce mesaje anti-fumat sunt mai eficiente,
studiind, prin scanarea creierului, impactul acestora la nivel
cerebral.
Sursa: Discovery News