Au fost dezbatute provocarile, oportunitatile si implicatiile
afacerilor green, normele si legislatia in domeniu si au
fost prezentate cele mai reusite campanii si strategii de green
marketing, practici de management sustenabil, strategii PR si
social media in comunicarea brandurilor sustenabile.
Cei patru experti internationali sunt:
Ei au prezentat o serie de exemple concrete si studii de caz in
care inovatia in spiritul grijii fata de mediu devine motor de
crestere a oricarui business sustenabil.
S-a discutat, de asemenea, despre
reciclarea deseurilor si problemele intampinate de organizatii
specializate, precum Recolamp, Environ si Eco-Rom Ambalaje: cea mai
mare dificultate o constituie colectarea selectiva la nivelul
consumatorilor casnici.
In schimb, conceptiile si practicile „verzi” au intrat deja in
obisnuintele companiei aviatice TAROM, unde sunt implementate strategii
ce vizeaza reducerea consumului de combustibil si, implicit, a
amprentei de carbon.
Au fost prezentate rezultatele proiectului Let’s Do It, Romania!, la
care au participat 200.000 de voluntari.
In ansamblu, mediul de afaceri romanesc, dar si conceptiile
romanilor, devin, treptat, mai „verzi”; desi progresul este lent,
el exista, dupa cum exista si speranta ca, sub presiunea
conceptiilor si a legislatiei europene in domeniu – devenita
obligatorie si in Romania – romanii vor ajunge sa inteleaga, sa
accepte si sa aplice principiile unui mod de viata mai grijuliu
fata de mediul natural.