La studiu, comandat de o casa de software, au participat 13
voluntari (opt femei si cinci barbati), cu varste curprinse intre
22 si 42 anni. Acestia au fost conectati la aparatura de control
neurologic si fiziologic, inclusiv electroencefalograma, pentru a
le fi monitorizata activitatea undelor cerebrale pe parcursul
desfasurarii unei serii de activitati online obisnuite: cautarea si
achizitia unui laptop si a unei asigurari de calatorie.
Analiza impulsurilor electrice cerebrale, realizata pe parcursul
experimentului, a aratat faptul ca participantii au fost constransi
sa-si creasca nivelul de concentare cu 50%, pe parcursul utilizarii
unor site-uri web nu foarte performante. Examenul musculaturii
faciale si studiul comportamentului subiectilor implicati in studiu
au pus in evidenta o stare crescuta de agitatie si nervozitate,
mai ales in anumite momente cand functionarea site-urilor de
e-commerce nu corespundea asteptarilor utilizatorilor.
Cercetatorii au constatat ca momentele cele mai stresante din
timpul desfasurarii cumparaturilor online coincid cu cele de
cautare si plata. „Rezultatele experimentului demonstreaza ca
atunci cand asteptarile nu sunt satisfacute, utilizatorii incep
imediat sa se agite, se simt dezorientati si sunt constransi sa se
concentreze cu 50 % mai mult decat in mod normal”, a comentat
psihologul Catriona Campbell.
Sursa: Galileo
CITESTE SI: