Home » D:News » Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult

Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult

Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult
Publicat: 11.12.2009
Un studiu realizat de oameni de stiinta americani si elvetieni a aratat ca avertismentele cu privire la efectele letale ale fumatului au, adesea, efecte contrare celor asteptate.

Moartea e o perspectiva atat de infricosataoare, incat
fumatorii, confruntati cu mesajele privind urmarile fatale ale
viciului lor, incerca sa se linisteasca… aprinzandu-si o tigara, a
demonstrat studiul intreprins de cercetatorii de la Universitatea
din New York, SUA si Universitatea din Basel, Elvetia.

Acest efect corespunde unei teorii din psihologie, asa-numita
teorie a controlului fricii (Terror Management Theory), care
sustine ca oamenii simt o asemenea teama la gandul propriei morti,
incat au permanent nevoie de a-si spori increderea in ei insisi
pentru a suporta ideea.

Iar aceia pentru care fumatul este un mijloc de sporire a
increderii in sine – de pilda, pentru ca ii face sa se simta sexy
sau moderni – vor ajunge sa simta nevoia de a fuma si mai mult
pentru a controla spaima resimtita la gandul decesului.

O solutie, in viziunea autorilor studiului, este inlocuirea
mesajelor gen „fumatul te omoara” cu cele care afirma ca fumatul te
urateste, te face sa pari neatragator sau conformist, mesaje care
s-au dovedit a fi mult mai eficiente pentreu a-i ajuta pe oameni sa
renunte la tigari.

Sursa: Mail Online

CITESTE SI:

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase