In primul rand, trebuie avut grija la pierderile de putere, ceea
ce inseamna utilizarea cat mai putin posibil a aerului conditionat.
Functionarea condensatorului acestuia inseamna un plus de aproape
jumatate de litru consumat la suta de kilometri.
In acelasi timp, orice turbulentă aerodinamica suplimentara are
efecte asupra consumului, deci este bine sa tinem geamurile inchise
(exagerand, ar trebui chiar sa pliem oglinzile laterale, al caror
aport la pierderile aerodinamice este semnificativ peste 50-60
km/h…).
Accelerarile si decelerarile trebuie facute gradual, foarte incet,
motivul fiind simplu: cu cat pedala de acceleratie este apasata mai
lent, cu atat procesul injectiei amestecului de carburant se
realizeaza gradual, fara un consum inutil, cum se intampla la
acceleratiile in forta.
Pentru un optim al caracteristicilor de consum si performanta, mai
este necesar ca schimbarea treptelor de viteza sa se realizeze in
zona turatiei de cuplu maxim, care, fata de motorizarile pe
benzina, la motoarele diesel este, in general, in jurul valorii de
2.000 rpm.
Masa cat mai redusa a masinii contribuie, de asemenea, la
realizarea unui consum mai mic. Deci este de preferat sa nu carati
tot timpul cu masina lucruri care nu va sunt necesare – roata de
rezerva poate fi inlocuita cu un kit specific, scaunul de copil
poate fi utilizat atunci cand transportati copilul, iar portbagajul
suplimentar este bine sa fie folosit doar la escapadele in care
este nevoie de spatiu suplimentar pentru bagaje.
Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp conteaza, deoarece o
aderenta optima inseamna un consum mai redus. Spre exemplu, daca se
merge cu anvelope de iarna vara, consumul va creste, concomitent cu
uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru conditii de
temperaturi joase.
Tipul combustibilului influenteaza si el, intr-o masura importanta,
caracteristicile de consum. Motorina cea mai ieftina are si un
continut ridicat de apa si impuritati, asa incat procesul de ardere
este incomplet, ceea ce inseamna un consum mai mare de motorina si
emisii mai mari de CO2. O motorina mai buna calitativ, chiar daca e
mai scumpa, inseamna un consum mai redus si o poluare mai mica, dar
si o menajare a motorului. Prin urmare, pe termen lung se obtine
chiar o mica economie in buzunar, in timp ce proprietarul poate fi
cu constiinta impacata ca a consumat cat mai putin.
Asadar, crezi ca poti conduce economic? Demonstreaza-ne si poti castiga Masina Anului 2009, un Opel Insignia
nou-nout! Inscrie-te acum in concursul Opel si
promotor.ro!
CITESTE SI: