Intr-un studiu recent, coordonat de Universitatea din Columbia
Britanica, cercetatorii le-au cerut unor voluntari sa citeasca
versiunea rezumata a povestii lipsite de sens a lui Kafka, „Un
doctor de tara”. Un alt grup de participanti la experiment a citit
o versiune rescrisa a povestii astfel incat evenimentele sa capete
mai mult sens. Dupa lecturare, voluntarii au fost supusi unui test
de gramatica prin care li s-a cerut sa identifice structura
legaturilor dintre literele textului – iar aceia care au citit
prima poveste au inregistrat, in marea lor majoritate, un scor mai
ridicat.
Cercetatorii au conchis ca aceste rezultate indica faptul ca
atunci cand o persoana este expusa circumstantelor neobisnuite, ea
este motivata sa invete noi tipare. Expunerea la suprarealismul din
„Un doctor de tara” a lui Kafka sau la „Catifea albastra” a lui
Lynch angajeaza mecanisele cognitive intr-o miscare ce trece
dincolo de functiile de invatare implicite.
Sursa:
Discovermagazine
CITESTE SI: