Aceasta linie de avioane ar fi trebuit sa fie prima cu fuselajul realizat nu din aluminiu, ci dintr-un material compozit special, alcatuit din plastic si fibre de carbon si indicat prin sigla Cfrp (carbon fiber reinforced plastic), dar “botezul” celebrului boieng 787 Dreamliner va fi amanat din nou, din cauza unor asa-numite “slabiciuni structurale”. Inca de anul trecut, compania producatoare a Boeing (care a primit deja comenzi pentru 787 Dreamliner de la 56 clienti, intr-un total de 865 exemplare) a descoperit ca structura interna a fuselajului trebuia sa fie intarita cu suporturi de metal, si acest fapt a amanat primul zbor al aeronavei cu 15 luni. Din pacate, si de aceasta data, in urma testelor realizate saptamana trecuta, specialistii au ajuns la concluzia ca aparatul de zbor mai are inca 18 puncte slabe in ambele parti ale fuselajului, tocmai acolo unde corpul central se imbinae cu aripile. “Problema este ca rezultatele testelor nu corespund cu datele simularilor, iar acest lucru scoate la lumina dificultatea de a prezice comportamentul materialelor inovatoare Cfrp, usoare si ecologice, in structuri atat de mari cum sunt Boeing-urile”, a explicat Scott Fancher, vice-presedinte al companiei, precizand ca modelele pe computer vor trebui sa fie modificate cu noi date, pentru a-i ajuta pe ingineri sa aduca modificarile necesare.
Sursa: Galileo
CITESTE SI: