Prototipul avionului are o anvergura de numai putin de 61 de metri, cantarind in schimb sub 1 500 kilograme. Traversarea Atlanticului va fi fara indoiala o incercare riscanta, deoarece intregul anasamblu zburaot este actionat de baterii cu incarcare solara, unii cercetatori find sceptici cu privire la capacitatea noului avion de a zbura si pe timp de noapte cu energia inmagazianata in timpul zilei anterioare de zbor.
Avionul HB-SIA are forma si aparenta unui planor, dar dimensiunile unui avion de linie moderna. Aeroplanul este construit din materiale composite pentru a avea astfel o greutate cat mai mica. Pentru a preintampina orice accident, avionul va zbura pe timp de zi alimentat din energie solara, iar noaptea in caz de pericol, pilotii vor putea actiona motorul si elicele conventionale pe baza de benzina.
HB-SIA va fi precedat in viitor de prototipul HB-SIB, care va avea dimensiuni mai mari, va fi prevazut cu o capsula presurizata si va avea tehnologii de zbor mai eficiente.
“Avionul va putea zbura teoretic non-stop cu o viteza de circa 25 de noduri. Va fi ca un balon in care pilotii vor putea adormi fara griji”, declara Bertrand Picard, omul din spatele proiectului avionului cu baterii solare.
Sursa : BBCNews
CITESTE SI :