Concluziile au fost elaborate in urma unui studiu efectuat la Vancouver, Canada, studiu care a implicat 500 de participanti. Acestora li s-a cerut sa-si imagineze ca ar candida pentru o promovare in cadrul companiei si li s-a citit o lista de aprecieri, pozitive si negative, despre candidatii rivali. Au fost apoi intrebati cum ar raspandi ei aceste informatii printre colegii de birou. Si iata ce a rezultat: oamenii erau mai inclinati sa raspandeasca informatii negative (“barfe”) atunci cand miza era mai mare – cresteri de salariu asociate cu promovarea sau un numar mai mic de posturi disponibile. In schimb, daca aflau ca rivalul are un prieten in interiorul firmei, “barfitorii” erau mai putin inclinati sa-si denigreze competitorul. In acest razboi informational, prietenul poate deveni un aliat al celui denigrat si, folosind cele aflate, il poate ajuta sa invinga concurenta.
Studiul a mai aratat ca, desi se considera ca femeile sunt mai inclinate spre barfa decat barbatii, cele doua sexe sunt la egalitate cand e vorba despre competitia pentru promovare, iar tendinta de a barfi tine mai degraba de situatie decat de sexul celor implicati
Sursa: Scientific American
CITESTE SI: