Conform aceleiasi echipe, ouale au fost adaugate compozitiei din argila datorita capacitatii acestora de a actiona ca un liant protector pentru picturile si desenele care decorau statuile soldatilor de teracota.
Vopseaua pe baza de ou este in mod normal foarte stabila si nu se dizolva in apa, iar aceasta calitate a permis statuilor sa nu fie afectate de umezeala si mucegai, declara istoricul Catharina Blaensdorf, professor la Universitatea Tehnica din Munchen.Colega sa, profesoara Ilaria Bonaduce de la Universitatea din Pisa a descoperit ca proteinele din oua au asigurat adezivul necesar stratului de lac si texturii de ceramica.
Au fost extrase fragmente minuscule de ceramica din fizionomia statuilor de luptatori, arcasi, cai, si lebede care impodobeau mausoleul datand din anul 210 i.e.n. Culorile vii si contrastante erau foarte apreciate in acea vreme de catre imparatii chinezi. Mormantul mausoleu din Xian nu a facut nici el exceptie de la regula, secretul conservarii si mentinerii tonurilor vii ale culorior fiind dat de vopseaua pe baza de oua.Oamenii de stinta au facut legatura cu folosirea pe scara larga a vopselei din oua la construirea zidurilor si mozaicelor din Grecia si Roma antica din aproximativ aceeasi perioada istorica cu construirea ansamblului arhitectural din Xian.
Sursa:Discovery