Designul a suferit o modificare radicala: cutia sofisticata si pretentioasa de pana atunci a fost inlocuita de una albastra, pe capacul careia erau scrise, cu litere mari, albe si indraznete, cuvintele NIVEA CREME. Promovarea a spart si ea tiparele vremii, afisandu-i pe „baietii NIVEA“ – trei pusti fericiti si sanatosi, a caror infatisare a castigat inimile publicului feminin. Tot atunci a fost lansat si un nou mesaj: „Nivea, alegerea ideala pentru intreaga familie.“ Für Haus und Sport Pe durata anilor ‘30, crema Nivea si-a consolidat imaginea de protector al pielii in aer liber. Beiersdorf a imbogatit gama cu o lotiune de bronzat, asa incat, curand, intre expunerea la soare si ingrijirea pielii s-a nascut o relatie de necesitate. Cu calendarul meteo Nivea, Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru perioade de cate doua saptamani.
Tot in anii ‘30 au fost lansate produse precum crema de ras si samponul. Protectia faciala a devenit o tema majora in programul de dezvoltare al Nivea, fapt exprimat prin logo-ul „Für Haus und Sport“. Frumusete – da, ideologie – ba Incepand cu 1934 si continuand pe toata durata celui de-al doilea razboi mondial, de promovarea Nivea s-a ocupat Elly Heuss-Knapp. Multumita eforturilor ei, mesajul Nivea a ramas neatins de ideologia nazista. Publicitatea aducea sub ochii consumatorilor fete cu coafuri scurte si tinuta sport, care afirmau normalitatea intr-o perioada de mari suferinte si frustrari.
Tot Elly Heuss-Knapp a fost cea care a promovat asocierea pozitiva dintre culorile marcii – alb si albastru -, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui. Pe durata razboiului, marca Nivea a fost expropriata de majoritatea tarilor cu care Germania se afla in conflict. Ulterior, Beiersdorf s-a concentrat asupra reachizitionarii drepturilor asupra marcii confiscate, proces definitivat abia in 1997. Numai eu! In anii ‘50, optimismul si setea de viata care cuprindeau lumea s-au reflectat si in evolutia Nivea.
O data cu anii ’60, dispozitia publicului pentru calatorii si atentia indreptata asupra vietii personale s-au intensificat. Marca a redevenit simbolul ingrijirii ideale a pielii pentru intreaga familie, atat in casa, cat si in aer liber. O data cu anii ‘70, obiceiurile de cumparare s-au schimbat. Au aparut lanturi de magazine si mall-uri, iar Nivea a raspuns printr-o campanie publicitara masiva. Noul mesaj folosit este unul individualist: „Numai eu”. Incepand cu aceasta perioada, Nivea a devenit cea pe care o cunoastem astazi: unul dintre cele mai puternice branduri pe plan mondial, o prezenta nelipsita in viata noastra cotidiana.
Povestea Nivea a inceput cu descoperirea primului emulgator de apa in ulei, Eucerit, care facea posibila crearea unei combinatii stabile. In 1911, Troplowitz a inceput, in colaborare cu chimistul Isaac Lifschütz si dermatologul Paul Unna, producerea unei creme de piele bazate pe o astfel de emulsie.
In decembrie acelasi an, a fost lansata pe piata prima crema de piele cu efect de lunga durata. Troplowitz a botezat-o Nivea, de la cuvantul latin „nivius“, care inseamna „alb(a) ca zapada“. Prima cutie, fabricata din tabla, era decorata in stil art-nouveau, potrivit cu imaginea femeii din acele vremuri – fragila, eterica, delicata.
Eucerit Izolat de dr. Isaac Lifschütz dupa decenii de cercetari intense, acest emulgator se baza pe grasimea din lana oilor si permitea uleiului si apei sa se combine stabil. Inaintea descoperirii lui Lifschütz, produsele cosmetice se realizau din grasimi vegetale si animale cu descompunere rapida.
Sesizand marele potential al produsului sau, Lifschütz l-a numit Eucerit – „ceara frumoasa“. O revolutie la 1924 Primul razboi mondial a redus drastic vanzarile de cosmetice, care, la vremea respectiva, erau produse de lux. Pe de alta parte, in anii conflagratiei, tot mai multe femei s-au implicat in viata politica si sociala, emanciparea lor fiind marcata, printre altele, de castigarea dreptului la vot. Idealul de frumusete feminina s-a mutat de la tenul palid, aristocratic, la cel robust si vitalist.
Conditiile economice erau insa dure. In Germania, inflatia galopanta facea ca, spre sfarsitul anului 1923, o cutie de Nivea sa coste o suta de miliarde de marci. Principala schimbare in atitudinea companiei a survenit in 1924, cand s-a luat hotararea relansarii brandului printr-o noua imagine – prima relansare din istoria marketingului.