Home » Cultură » Mercedes – legenda stelei cu trei brate

Mercedes – legenda stelei cu trei brate

Publicat: 17.09.2007
Se spune ca oricine va privi in trecut va invata ceva despre viitor. Traditia fara precedent a marcii simbolizate de steaua cu trei brate este mult mai mult decat o lista de realizari tehnice in domeniul automobilistic.

Mercedes-Benz reprezinta o punte tehnologica intre perioada timpurie a motorizarii si standardele viitorului. Anul 1886 a marcat inceputul unei noi ere a calatoriilor. O data cu motorizarea transportului, societatea a capatat noi dimensiuni in mobilitate. Contributiile pe care le-au adus la acest proces de transformare Karl Benz, Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach aveau sa lase o amprenta puternica si definitiva in anii ce au urmat.

Inventiile cu care ei au initiat motorizarea generala au nascut sute de tipuri de vehicule si concepte de design, ce continua sa fie aplicate in toata lumea. La inceput, Gottlieb Daimler si Karl Benz au pus fiecare bazele cate unei afaceri. In octombrie 1883, in Mannheim, Benz a fondat Benz & Cie, in timp ce Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a aparut in noiembrie 1890. Pentru a castiga popularitate, ambele companii au cautat o marca potrivita. Cea mai buna alegere s-au dovedit a fi chiar numele lor – Benz si Daimler –, care trebuiau sa garanteze pentru originea si calitatea produselor Mercedes.

Inceputul de secol XX avea sa aduca o schimbare in denumirea DMG: Mercedes. Numele, care in spaniola inseamna „gratie“, era al fiicei unui om de afaceri austriac, Emil Jellinek, un client asiduu al lui Daimler. Jellinek nu doar a cumparat automobile, dar l-a si impulsionat pe industrias sa fabrice modele din ce in ce mai performante, care sa-i satisfaca gustul pentru viteza. Daimler-Mercedes In 1898, Jellinek a inceput sa promoveze si sa vanda automobilele Daimler, in paralel participand la cursele de gen cu modele DMG, sub pseudonimul Mercedes – numele fiicei sale.

O data cu parteneriatul incheiat intre Daimler si Jellinek, acesta din urma a decis dezvoltarea de noi produse, sub numele Daimler-Mercedes. Primul automobil Mercedes a fost unul de curse, cu un motor ce furniza 35 CP, motor dezvoltat de catre Wilhelm Maybach, inginerul-sef al DMG. Masina i-a fost livrata lui Jellinek pe 22 decembrie 1900. Datorita centrului de greutate coborat al motorului si gratie radiatorului cu structura de fagure, modelul este considerat primul automobil modern. Mercedes a fost inregistrata oficial ca marca la 26 septembrie 1902. Originea stelei Desi un nume de succes, DMG ducea lipsa unei marci comerciale caracteristice. Cei doi fii ai lui Daimler, Paul si Adam, si-au amintit ca tatal lor utilizase candva ca simbol steaua.

Gottlieb Daimler detinuse functia de director tehnic la fabrica de motoare Deutz. La inceputul activitatii sale acolo, marcase o stea deasupra propriei case, intr-o carte postala ilustrata, scriindu-i sotiei sale ca, intr-o zi, acea stea va straluci deasupra propriei sale fabrici, simbolizand prosperitatea. In 1909, conducerea DMG a inregistrat ca marci comerciale doua simboluri in forma de stea: cu trei si cu patru brate. Numai cea cu trei brate a fost, insa, folosita si, incepand cu 1910, a aparut pe radiatorul masinilor Daimler ca trasatura caracteristica.

In 1916, i-a fost adaugat cercul, care incadra steaua si includea totodata numele DMG sau, alternativ, Mercedes si patru stele mai mici. Mercedes-Benz Perioada economica dificila de dupa primul razboi mondial i-a fortat pe Daimler si Benz, pana atunci rivali, sa formeze, in 1924, un sindicat ce urma sa standardizeze designul, productia si achizitiile, vanzarile si promovarea, dar si sa pastreze competitivitatea. Aceasta era singura cale de supravietuire chiar si pentru companiile puternice financiar.

Dupa doi ani in care si-au vandut impreuna produsele, dar sub marci diferite, cei doi industriasi au hotarat, in iunie 1926, sa se uneasca, formand astfel Daimler-Benz AG. In acel moment, a fost redesenata si marca: aceasta includea pe inelul din jurul stelei inscriptia Mercedes-Benz, incadrata de laurii caracteristici Benz. Aceasta marca comerciala, care a suferit putine schimbari de-a lungul timpului, continua sa troneze pe capotele vehiculelor Mercedes-Benz ca un simbol al calitatii si sigurantei pe soselele de pretutindeni.

Foto: Daimler Chrysler, Beiersdorf

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
DESCOPERĂ.ro, alegerea numărul 1 pentru pasionații de Știință și Tehnologie din România!
DESCOPERĂ.ro, alegerea numărul 1 pentru pasionații de Știință și Tehnologie din România!
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Cardiologul Stanislav Rurac vorbește despre dieta pentru o inimă sănătoasă: „SĂ BEM SAU NU vin roșu și cafea” | Altceva cu Adrian Artene
Cardiologul Stanislav Rurac vorbește despre dieta pentru o inimă sănătoasă: „SĂ BEM SAU NU vin roșu și cafea” ...
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
Lucreţiu Pătrăşcanu, comunistul care nu semăna deloc cu „parveniţii” din PCR
Lucreţiu Pătrăşcanu, comunistul care nu semăna deloc cu „parveniţii” din PCR
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Campioana Gretel Bergmann, refuzată de Hitler la Jocurile Olimpice din 1936 de la Berlin
Campioana Gretel Bergmann, refuzată de Hitler la Jocurile Olimpice din 1936 de la Berlin
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu