Seamaster Professional 300M, un ceas sport, dar cu accente elegante, era nelipsit din arsenalul respectabil pe care Serviciul Secret al Majestatii Sale l-a pus la dispozitia lui 007. In Goldeneye, Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough si Die Another Day, Bond si Seamaster se inteleg de minune, viata agentului depinzand de precizia inegalabila a cronografului. Constelatia succesului Cindy Crawford este ambasador Omega din 1995. Frumusetea dar si notorietatea internationala de care se bucura vedeta se potrivesc perfect cu imaginea brandului.
In atelierul Prestige al companiei Omega, actrita a asistat la conceperea modelului Constellation My Choice, model care aduce un omagiu femeilor ce se identifica astazi cu valorile impartasite de Cindy si Omega: clasa, eleganta, subtilitate, frumusete si modernitate.
Linia masculina a Constellation, Double Eagle, a fost lansata in 2003 si a fost imbogatita in acest an. Numele modelului are o conotatie puternica pentru iubitorii golfului, double eagle fiind o lovitura foarte dificila si foarte rara in acelasi timp. Prevazut cu mecanismul Co-Axial, considerat de specialisti cea mai importanta inventie in orologerie in ultima suta de ani, Constellation Double Eagle este un ceas creat pentru cei care cauta un nivel de exclusivitate si de perfectiune comparabil cu lovitura de golf de la care isi trage numele.
Omega masoara timpul olimpic
Omega a fost prima companie careia i s-a incredintat cronometrarea oficiala a tuturor disciplinelor olimpice, fapt intamplat la Los Angeles, in 1932. De atunci, ea a cronometrat oficial 21 de editii ale Jocurilor Olimpice. Asocierea Omega cu JO a condus la mai bine de jumatate de secol de pionierat in domeniul cronometrajului sportiv. Una dintre primele inovatii ale marcii a fost celula independenta, portabila si rezistenta la apa (1945), urmata de primul aparat de fotografiat folosit la linia de sosire (1949) – inovatie care a rezolvat problema sosirilor grupate.
In 1952, la JO de la Helsinki, Omega Time Recorder a fost cel dintai cronometru electronic folosit la o olimpiada. La JO de la Melbourne (1956), Omega a introdus primul timer semiautomat cu display digital, folosit in probele de natatie, iar in 1961 s-a inventat Omegascop-ul, care permitea afisarea timpului pentru fiecare concurent urmarit de o camera TV. In 1990, Omega a pus la dispozitia publicului larg Scan’O’Vision, camera video digitala folosita la linia de sosire. Cu o istorie de mai bine de 150 de ani, Omega promite sa continue inovatiile si initiativele in orologerie care au dus marca pe Luna.
Omega a fost creata la 1848, in La Chaux-de-Fonds, Elvetia, de catre un ambitios tanar de 23 de ani, Louis Brandt, care, in micul sau atelier de orologerie, asambla ceasuri de buzunar din piese fabricate de mesteri locali. Datorita elegantei si preciziei ceasornicelor lui Brandt, Omega a devenit tot mai cunoscuta. Cei doi fii ai inventatorului, Louis-Paul si César, au mostenit afacerea de la tatal lor si au castigat numeroase premii pentru inovatii in tehnologie si design.
Alfa si Omega in secolul XX
La moartea fratilor Brandt, in 1903, cei patru nepoti ai lui Louis au preluat una dintre cele mai mari companii de orologerie din Elvetia: 800 de angajati si 240.000 de ceasuri vandute anual. Ulterior, pentru a face fata dificultatilor economice generate de primul Razboi Mondial, Omega s-a unit cu o alta firma de orologerie, Tissot, creand grupul SSIH. Cu toate ca, in anii ‘70, SSIH a devenit producatorul de ceasuri numarul unu in Elvetia si numarul trei in lume, la inceputul deceniului noua, din cauza crizei monetare si a recesiunii, compania a ajuns in pragul falimentului.
In 1985, insa, holdingul a fost preluat de un grup de investitori privati, sub conducerea lui Nicolas Hayek, care l-au rebotezat SMH (Societé Suisse de Microélectronique et d’Horlogerie). Gratie initiativelor lor, vanzarile au inregistrat o crestere spectaculoasa, in paralel cu un succes de imagine rapid, plasand compania pe locul intai in lume in topul brandurilor de orologerie. In 1998, SMH a primit numele de Swatch Group.
De-a lungul istoriei sale, Omega a ramas constant un brand cu reputatie internationala, castigata si pastrata prin crearea unor mecanisme revolutionare, care au stat la baza reusitei colectiilor Speedmaster si Seamaster si a liniei Constellation. Faptul ca astazi, in intreaga lume, sapte oameni din zece recunosc brandul Omega se datoreaza atat preciziei si frumusetii ceasurilor, cat si unei inteligente politici de marketing, care a stiut sa asocieze numele si valorile marcii cu eroii si vedetele secolului XX. Pe Luna, cu Schumacher si Bond.
James Bond
In 1965, ceasul Omega Speedmaster Professional a fost omologat de catre NASA pentru toate misiunile spatiale ale agentiei, fiind singurul cronograf care a facut fata tuturor testelor: functionare in conditii de gravitatie si campuri magnetice zero, socuri puternice si temperaturi extreme. De atunci, Speedmaster a fost ceasornicul oficial al tuturor misiunilor NASA cu echipaj uman (inclusiv cele 6 aselenizari).
In 1970, acest cronograf a salvat de la dezastru echipajul si naveta misiunii Apollo 13: dupa o explozie la bord, s-au defectat toate calculatoarele, singurul mecanism pentru masuratori ramanand Speedmaster-ul. Apollo 13 s-a intors pe Pamant cu bine, iar Omega a primit cea mai inalta distinctie NASA, Snoopy Award. De-a lungul timpului, Omega a cautat sa-si aleaga ambasadori pe masura reputatiei sale: Cindy Crawford, Michael Schumacher, Pierce Brosnan, Anna Kurnikova, Alexander Popov, Ernie Els, Ian Thorpe sau Michael Phelps.
Legenda vie a Formulei 1, Michael Schumacher, este ambasador al marcii din 1996. Pentru a celebra succesele greu de egalat ale multiplului campion mondial si ale echipei Ferrari, Omega a lansat, in acest an, modelul Speedmaster The Legend – o editie limitata de ceasuri automate. Pana si sarmantul si aventurosul James Bond a fost salvat in misiunile sale de catre Omega Seamaster.