Pe măsură ce schimbările climatice devin din ce în ce mai evidente, mulți dintre noi se întreabă dacă este timpul să renunțăm la zborurile cu avionul.
De ce? În primul rând, pentru că impactul acestora asupra mediului este semnificativ, iar în al doilea rând, pentru că din ce în ce mai mulți călători se plâng de condițiile de la bord, mai ales atunci când vine vorba de spațiul pentru picioare. Multe companii aeriene par să se concentreze mai mult pe maximizarea profitului decât pe confortul pasagerilor.
Dacă aruncăm o privire asupra primelor zboruri ale fraților Wright din 1903, nu putem să nu menționăm că aveau mult mai mult spațiu, potrivit The Guardian.
În prezent, la zborurile moderne, confortul nu pare să fie o prioritate. În loc să beneficiem de mai mult spațiu, totul este din ce în ce mai strâmt. De fapt, o întrebare simplă pentru toți iubitorii de călătorii aeriene: care companie aeriană are cele mai mici locuri în economia de zbor?
Primul gând ar fi companii low-cost, cum ar fi EasyJet sau Ryanair, dar răspunsul corect este mai puțin evident: Virgin Atlantic. Chiar dacă această companie promovează campanii publicitare care celebrează diversitatea, este greu să te simți cu adevărat confortabil atunci când locul este prea mic pentru a te mișca liber. Potrivit unui raport al organizației Which?, la Virgin Atlantic, distanța dintre scaune (denumită „seat pitch”) variază între 76 și 79 cm, ceea ce este considerat destul de strâmt.
De asemenea, nici British Airways nu oferă mult mai mult spațiu, având o distanță de 79 cm între scaunele din economia de zbor.
Dacă îți dorești mai mult confort, atunci ar trebui să te orientezi spre companiile Emirates sau Singapore Airlines, care oferă un „seat pitch” de 81-86 cm. Totuși, și acestea sunt la limita confortabilului, mai ales dacă zbori pe distanțe lungi.
Pe lângă distanța dintre scaune, un alt factor important este lățimea scaunelor, care este, de asemenea, în scădere. De exemplu, noile scaune „slimline” de la Air Canada au o lățime de doar 43 cm, comparativ cu 47 cm cât era obișnuit în trecut.
Există un paradox în acest context: pe măsură ce dimensiunile pasagerilor cresc, scaunele devin din ce în ce mai mici. Un studiu recent sugerează că, până în 2050, jumătate dintre adulții din lume vor fi supraponderali sau obezi. În răspuns, unele companii aeriene sugerează ca pasagerii mai mari să rezerve două locuri, uneori la preț întreg.
În ciuda comodității și luxului aparent al călătoriilor aeriene, experiența poate fi mai degrabă o provocare. De la cozi interminabile și proceduri de securitate plictisitoare până la locuri înguste care nu permit mișcarea confortabilă, călătoriile cu avionul sunt tot mai mult o favoare pe care o facem mai degrabă din necesitate decât din plăcere. În plus, impactul negativ asupra mediului este de necontestat – avioanele contribuind semnificativ la poluarea atmosferică.
Totuși, o alternativă mai confortabilă și mai ecologică există. De ce să nu alegem trenul? Călătoriile cu trenul sunt mult mai confortabile, civilizate și, mai important, mult mai bune pentru mediu.
NASA a finalizat testele cu motorul supersonic fără zgomot al avionului X-59
Coliziune în aer între un avion de pasageri și un elicopter al Armatei americane
Cum a reușit un pasager să urce fără bilet într-un avion pe un aeroport din SUA?
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion