Test de cultură generală. De ce se vinde popcorn la cinema?
Mirosul savuros. Gustul sărat. Cu toții recunoaștem mirosul și aroma gustării lor preferate de cinema oriunde. Dar de ce ne delectăm papilele gustative cu aceste boabe crocante în timp ce ne delectăm ochii cu marele ecran? De ce se vinde popcorn la cinema?
De ce se vinde popcorn la cinema? Potrivit lui Andrew F. Smith, autorul cărții „Popped Culture: A Social History of Popcorn in America”, mai multe aspecte convergente au făcut din popcorn gustarea de cinema esențială.
În principal, totul se reduce la prețul, comoditatea și momentul în care a fost introdusă. Popcornul era ieftin atât pentru vânzători, cât și pentru clienți, iar prepararea lui nu necesita mult echipament. Popcornul a devenit popular într-o perioadă în care cinematografele aveau nevoie disperată de un impuls economic, ceea ce a condus la introducerea popcornului în sălile de cinema.
De ce se vinde popcorn la cinema?
Fapt amuzant: termenul de „popcorn” nu se referă doar la bobul care a explodat. Este și denumirea tipului specific de porumb folosit pentru a face această gustare (numit „ciocantină” în unele părți ale României).
Acesta a fost cultivat inițial în America Centrală și a devenit popular în SUA în mijlocul anilor 1800. Comparativ cu alte gustări din acea perioadă, era extrem de simplu de făcut, iar în 1885, când a fost inventat aparatul mobil cu abur pentru popcorn, totul a devenit și mai ușor. La sfârșitul secolului XIX, au apărut o flotă de comercianți independenți de popcorn. Aceștia erau strămoșii camioanelor cu mâncare.
Cum a ajuns popcornul direct în cinematografe?
Deoarece popcornul era ieftin de făcut, era și ieftin de cumpărat, ceea ce a crescut popularitatea acestei gustări în timpul Marii Crize Economice. Criza a crescut cheltuielile consumatorilor pentru articole de lux mai ieftine, cum ar fi popcornul și filmele, iar cele două industrii au colaborat. Cinematografele permiteau unui anumit vânzător de popcorn să vândă chiar lângă clădiri pentru o taxă zilnică.
Însă până la mijlocul anilor 1940, cinematografele au eliminat intermediarii și au început să aibă propriile standuri de vânzare în hol. Introducerea standurilor de concesiune bazate pe popcorn în cinematografe a ajutat industria cinematografică să supraviețuiască, iar de atunci încoace popcornul a devenit o parte esențială a vizionării filmelor, explică Britannica.
Vă recomandăm să citiți și:
Keanu Reeves, atemporal și misterios. „Banii nu înseamnă nimic pentru mine”