Cele mai periculoase drumuri din lume sunt de multe ori săpate în laturile munților, la altitudini foarte mari. Altele sunt atât de aproape de ocean încât șoferii pot fi măturați de furtuni.
Multe dintre drumurile lumii sunt afectate de limite de viteză nesigure și design slab, dar puține prezintă genul de condiții periculoase care îi fac pe șoferi să alunece pe benzi înghețate sau să cadă mii de kilometri într-un abis al morții.
În locuri precum China, Bolivia și Alaska, șoferii pot întâlni autostrăzi înguste, neasfaltate, care sunt vulnerabile la alunecări de teren, avalanșe, sau pot fi construite pe teren abrupt de munte. Acestea sunt adesea cunoscute drept cele mai periculoase drumuri din lume, iar câteva chiar au cuvântul „moarte” în numele lor.
Însă în ciuda reputației pentru accidente mortale, aceste drumuri rămân populare pentru turiști. Iată 7 dintre ele.
Autostrada Karakoram, dintre Pakistan și China, o autostradă lungă de 1.300 de kilometri, este afectată de un ansamblu terifiant de dezastre naturale, incluzând alunecări de teren, avalanșe, inundații și zăpadă abundentă.
Deși este o destinație turistică populară (unii au numit-o „a opta minune a lumii”), autostrada înregistrează decese frecvente. În octombrie 2018, 17 persoane au murit când un autobuz s-a prăbușit într-un defileu, după ce șoferul a făcut un viraj brusc de-a lungul autostrăzii. Cu o lună mai devreme, o turistă a fost ucisă într-o alunecare de teren care i-a lovit camioneta.
Incidente ca acestea au avut loc încă de când a fost construit drumul, în 1959. Aproximativ 1.000 de muncitori au fost uciși în timpul construcției autostrăzii din cauza exploziilor sau alunecărilor de teren.
North Yungas, supranumit „Drumul Morții”, câștigă frecvent titlul de cea mai periculoasă autostradă din lume. Având doar 4 metri lățime, drumul sculptează o porțiune îngustă în Muntele Cordillera Oriental din Bolivia, care este adesea învăluit de ploaie și ceață. Un viraj greșit îi poate trimite pe călători într-o cădere în gol de la 4.500 de metri.
Multe dintre secțiuni sunt neasfaltate și lipsite de parapete, creând un pericol suplimentar atât pentru vehicule, cât și pentru bicicliști. Se estimează că între 200 și 300 de persoane sunt ucise pe această autostradă în fiecare an, scrie Business Insider.
Atlantic Road, din Norvegia, trece printr-un grup mic de insule pitorești, dar o porțiune a autostrăzii este departe de a fi idilică.
Pe măsură ce furtunile încep să se aprindă, o porțiune curbă a drumului este lovită de vânt și apă, creând un pericol pentru șoferi. Drumul a fost lovit de zeci de furtuni în timpul construcției sale, în anii 1980.
Șoferii de pe Dalton Highway sunt sfătuiți să aibă la ei echipament de siguranță. Nu există unități medicale de-a lungul drumului de 666 de kilometri și nici benzinării, restaurante sau hoteluri pe o porțiune de 386 de kilometri.
O mare parte a drumului este neasfaltată și făcută din pietriș, ceea ce îi pune pe șoferi în dificultate chiar și în condiții meteorologice bune. În timpul iernii, drumul devine atât de alunecos încât chiar și camionagii ghețurilor refuză să-l traverseze. Tundra din jur este, de asemenea, predispusă la avalanșe.
Zoji Pass este adesea închis în timpul iernii, deoarece zăpada abundentă formează pereți groși de gheață de-a lungul ambelor părți ale drumului. În condiții meteorologice normale, poteca îngustă de pământ nu are bariere de protecție, expunând șoferii la riscul de a cădea de la aproximativ 3.500 de metri.
La fel ca multe alte drumuri periculoase, Zoji Pass este, de asemenea, vulnerabil la avalanșe și alunecări de teren, lăsând mulți turiști blocați la altitudini mari.
Guoliang Tunnel a apărut datorită unui grup de 13 săteni care au săpat poteca lungă de 1,25 kilometri în Munții Taihang din China în anii 1970.
Deși zona a devenit populară pentru turiști, tunelul încă nu are bariere și nici lumini stradale, așa că șoferii intră pe propriul risc. Localnicii se referă acum la tunel drept „drumul care nu tolerează greșelile”.
Numărul morților de pe Kabul-Jalalabad, din Afganistan, este atât de mare încât localnicii au pierdut numărătoarea.
Deși șoseaua întortocheată cu două benzi abia oferă suficient spațiu pentru trecerea mașinilor, șoferii continuă să treacă cu viteze care sfidează moartea, în timp ce camioanele grele au probleme în a urca panta abruptă.
Drumul este, de asemenea, afectat de atacuri sinucigașe și răpiri conduse de talibani, un pericol pe care șoferii au ajuns să-l accepte în timp ce își croiesc drumul pe principala rută comercială. Zona înconjurătoare, inclusiv drumul, este adesea denumită „Valea Morții”.
Primul Nobel românesc. Povestea fabuloasă a geniului Palade
Laureatul care a refuzat banii lui Nobel: „Numai o persoană diabolică a putut să inventeze Premiul”
Peter O’Toole: „Nu voi fi un om obișnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar”