Noua galerie a fost gândită pentru a pune în valoare operele artistului renascentist.
Raphael Court, galeria dedicată celor șapte desene de tapiserie create de Raphael care au supraviețuit până în prezent, se va redeschide în noiembrie după o renovare de nouă luni. Redeschiderea vine la timp pentru a comemora 500 de ani de la moartea lui Rafael, 6 aprilie 1520. Galeria a fost modernizată și a primit mobilier nou pentru o contemplare mai confortabilă a capodoperelor și o nouă iluminare cu LED care reduce strălucirea sticlei și îmbunătățește masiv vizibilitatea, notează The History Blog.
Lucrările care înfățișează scene din viețile Sfinților Petru și Pavel au fost comandate de Papa Leon al X-lea în 1513. El a dorit tapiserii monumentale pentru a decora pereții inferiori ai Capelei Sixtine, dar să fie demn de glorioasele fresce de Michelangelo de pe tavan și perete. în spatele altarului, tapiseriile trebuiau proiectate de cel mai mare artist al epocii, în locul designerilor de personal din atelierul țesătorului flamand Pieter van Aelst. Raphael a produs 10 desene elaborate la dimensiunea completă a tapiseriilor: trei metri înălțime și între trei și cinci metri lățime.
Desene pentru tapiserie au fost efemere, utilizate ca șabloane de țesut până când s-au uzat. Nu erau fost considerate opere de artă demne de păstrat și chiar și cele ale lui Rafael au fost păstrate doar pentru că van Aelst le-a folosit pentru a face copii ale tapiseriei pentru alți clienți. La începutul anilor 1600, mai erau doar șapte rămase.
Au fost achiziționate de către atunci prințul de Wales (viitorul Carol I) pentru 300 de lire sterline și au reușit să supraviețuiască războiului civil, Commonwealth-ului Cromwellian și restaurării. În 1865, regina Victoria le-a împrumutat Muzeului South Kensington în memoria soțului ei, prințul Albert.
Pentru a le afișa într-un spațiu potrivit contextului lor original, muzeul a construit Raphael Court, care este aproape identic proporțională cu Capela Sixtină. Galeria a fost recondiționată ultima dată la începutul anilor ’90.
Lucrările au avut loc fără relocarea desenelor, deoarece acestea sunt mult prea fragile pentru a fi mutate, la fel ca și tapiseriile pentru care au fost folosite, aflate acum în colecția Vaticanului, dar aproape niciodată prezentate publicului. Cercetătorii au reușit să profite de cele nouă luni pentru a încadra lucrările, a le scana suprafețele cu camere 3D de înaltă rezoluție. Scanările prezintă un interes deosebit cu istoricii de artă, deoarece au fost găurite pentru a transfera imaginea în tapiserie, oferindu-le o textură unică în comparație cu alte desene și picturi.
Capela Sixtină şi alte săli de la Vatican pot fi vizitate online
Mona Lisa, celebra pictură a lui Leonardo da Vinci, a fost îmbrăcată într-o protecţie din sticlă
Capela Sixtină a fost recreată în mărime naturală în capitala Mexicului
După 500 de ani, cele 12 tapiserii ale lui Rafael se întorc în Capela Sixtină