Un tablou celebru poate fi admirat din nou după trei ani în care a fost restaurat

18 09. 2020, 17:30

Tabloul „Băiatul albastru” a fost a intrat într-un proces de restaurare în august 2017.

După trei ani de restaurare, cea mai importantă lucrare a lui Thomas Gainsborough, Băiatul Albastru, a fost reinstalată în Thornton Portrait Gallery de la Biblioteca Huntington și după cum explică experții culorile sale arată mai vii ca oricând, notează The History Blog.

Pictura a fost scoasă pentru prima dată din expoziția publică în august 2017 pentru o analiză tehnică aprofundată și un program de conservare pentru tratarea problemelor structurale de lungă durată, a lacurilor decolorate, a vopselei excesive. Timp de un an, din septembrie 2018 până în septembrie 2019, eforturile de conservare au fost făcute în public , astfel încât vizitatorii au putut vedea lucrarea fără ramă.

Una dintre descoperirile interesante făcute în timpul analizei ramei a fost că adezivul folosit de Gainsborough a fost o pastă făcută din făină și bere de secară. Echipa de conservare a adus un istoric alimentar pentru a recrea rețeta folosind ingrediente moderne, astfel încât să o poată utiliza pe o machetă și să studieze interacțiunea dintre adeziv și ramă.

Restaurarea unui tablou istoric

Christina O’Connell, experta care a condus proiectul, a îndepărtat mai multe straturi inegale de murdărie și lac decolorat cu mici tampoane de bumbac pentru a dezvălui albastrul strălucitor original folosit de Gainsborough.

Apoi, cu pensule minuscule, a reparat golurile apărute de-a lungul timpului. Pe măsură ce O’Connell lucra la pictură, ea a devenit familiară cu stilul lui Gainsborough. „A fost o experiență profesională incredibil de profundă”, a spus ea. „Munca de conservare este foarte mult un proces de descoperire. Nu numai că am avut o imagine a picturii la nivel microscopic, dar am putut observa și fiecare urmă de vopsea, deoarece adevăratele culori ale paletei lui Gainsborough au fost dezvăluite de sub multe straturi de murdărie și lac decolorat”.

În timpul procesului de conservare, O’Connell a descoperit că, deși Gainsborough a pictat Băiatul albastru pe o pânză reciclată, așa cum s-a dezvăluit analizele cu raze X anterioare, a acoperit-o cu o rețea complexă de straturi de vopsea și pigmenți pentru a crea o pictură care să se arate cu adevărat abilitățile sale.

Citește și:

Locul în care Vincent van Gogh ar fi pictat ultimul său tablou a fost găsit

Un tablou furat din Polonia va fi repatriat de către Muzeul din Stockholm

6 tablouri celebre și poveștile din spatele acestora

Au avut nevoie de 22 de ani pentru a-l restaura. Semnificaţiile incredibile ascunse de Da Vinci în acest tablou