Industria alimentară din Statele Unite, confruntată cu lipsa de personal în contextul crizei coronavirusului, începe să recurgă la automatizare, în efortul de a menţine fluxul de aprovizionare, relatează cotidianul Financial Times.
În condiţiile în care pandemia de Covid-19 ameninţă să perturbe fluxul de aprovizionare cu alimente în SUA, companiile se luptă cu sarcina găsirii modalităţilor de a distribui produse la milioane de oameni vizaţi de restricţii, pe fondul personalului insuficient.
Drept rezultat, cererea pentru companii care produc roboţi capabili să recolteze şi să transporte alimente a crescut semnificativ, accelerând o tendinţă în sensul automatizării care începuse deja.
„Toată lumea vorbea despre valul de automatizare, despre valul inteligenţei artificiale, despre această a patra revoluţie industrială, dar aceste tendinţe abia începuseră. Acum, dintr-o dată, o situaţie de funcţionare care poate că era marginală anterior – utilizarea unui robot – este mult mai atractivă”, afirmă Scott Snyder, consultant şi partener la compania Heidrick and Struggles.
În supermarketuri precum Walmart şi Kroger, maşinile autonome de curăţat circulă pe culoare în fiecare noapte. Brain Corp, cu susţinerea SoftBank, a echipat mii de maşini de acest fel cu senzori şi sisteme software începând din 2016, aparatele autonome având în total 8.000 de ore de funcţionare zilnic, afirmă directorul Eugene Izhikevich. Luna trecută, compania a avut venituri de 36 de milioane de dolari, în contextul creşterii cererii din cauza lipsei forţei de muncă în supermarketuri, potrivit Mediafax.
„În fiecare zi, îi scutim pe angajaţi de 8.000 de ore, pentru a le permite să facă alte treburi, spre exemplu curăţenie de precizie, dezinfectarea mânerelor, aprovizionare ori să aibă pauzele necesare. Roboţii nu fac toate tipurile de curăţenie, doar activităţile cele mai monotone”, explică Izhikevich.
În ferme a crescut cererea pentru soluţii automate de gestionare a activităţilor agricole. În statul California, compania FarmWise a primi comenzi din ce în ce mai mari pentru produse de acest fel de la izbucnirea epidemiei Covid-19, conform directorului Sebastien Boyer.
Robotul agricol Titan, fabricat de FarmWise, este dotat cu sisteme de inteligenţă artificială care îi permit identificarea şi eliminarea buruienilor, facilitându-le fermierilor eficientizarea activităţilor.
„Roxo”, robotul „SameDay” al FedEx, este un curier care poate urca scări pentru a lăsa pachete la uşă. Actualele prototipuri au anumite hibe, precum confuzii generate de umbre, dar până la sfârşitul anului ar urma să transporte produse. În ultimele luni, FedEx a extins lista de parteneriate, având contracte cu McDonald’s, Walmart, CVS, AutoZone şi Target.
Compania Fetch Robotics, cu sediul în San Jose, produce roboţi utilizaţi în depozite care transportă marfă. Aparatele sunt utilizate deja în 22 de ţări de peste 100 de clienţi. Sunt de trei tipuri, putând transporta sarcini între 100 şi 1.500 de kilograme.
„Foarte unic este faptul că roboţii noştri funcţionează printr-un sistem cloud. Îi putem monitoriza pe toţi în timp real, general, astfel că sunt uşor de transportat şi utilizat. Dacă vrei un robot acum, poate fi setat şi poate funcţiona în mai puţin de opt ore”, explică Melonee Wise, directorul Fetch Robotics.
Compania Fabric construieşte centre automate de comerţ cu amănuntul care le-ar putea permite magazinelor alimentare să fie competitive cu livrările în aceleaşi zi efectuate de Amazon. Operaţiunile la sediul central din Israel au crescut cu 200% în perioada martie-aprilie, iar acum este în curs de a fi construit primul centru din SUA, în Brooklyn (New York).
Înaintea pandemiei, magazinele alimentare online reprezentau doar 5% din piaţa de profil din SUA, care are o cifră de afaceri de 682 de miliarde de dolari, conform IbisWorld. Cota de piaţă ar urma să depăşească 10% anul acesta.