Google a dezvoltat o unealtă care permite migrarea conţinutului – liste, preferinţe etc. – pe noua platformă. Compania a pariat, în 2018, pe YouTube Music, deoarece pe platforma de partajare video sute de milioane de oameni merg deja zilnic pentru a asculta muzică. Mai mult, studiile au arătat că utilizatorii sunt mai dispuşi să plătească un abonament pentru muzică la un serviciu marca YouTube.
Platforma Google are însă mult de recuperat în faţa rivalelor. Piaţa de streaming de muzică este dominată de suedezii de la Spotify, cu 113 milioane de abonaţi care plătesc. Pe locurile doi şi trei se află Apple Music şi Amazon Music, cu 60 de milioane, respectiv 55 de milioane de abonaţi.
Împreună, cele două servicii marca Google au 20 de milioane de utilizatori care plătesc lunar.
YouTube Music fără reclame costă 9,99 dolari pe lună. Pentru 11,99 dolari/lună, utilizatorii primesc şi YouTube fără publicitate. Abonamentul la Spotify costă tot 9,99 dolari pe lună.