„A fost o iniţiativă comercială de tip furt”, a declarat Atwood într-un interviu pentru BBC, citat de către Mediafax.
„Oamenii au încercat să îl fure. Este adevărat, încercau să îl fure şi a trebuit să folosim multe coduri şi parole”, a explicat scriitoarea, al cărei cel mai recent roman, aflat pe lista scurtă de nominalizări la premiul Booker 2019, a apărut pe piaţă marţi.
În cele din urmă, romanul a fost protejat, o vastă operaţiune fiind concepută pentru ca niciun detaliu să nu apară în presă. De altfel, şi membrii juriului premiului Booker au fost obligaţi să semneze un contract de păstrare a confidenţialităţii.
Totuşi, săptămâna trecută, distribuitorul online Amazon a trimis din greşeală câteva sute de copii unor clienţi din SUA, fapt criticat de librăriile independente.
Atwood a încercat să diminueze incidentul şi a declarat că, pentru ea, cea mai mare surpriză a fost că cei de la Amazon şi-au cerut scuze. „Aparent, este prima dată când îşi prezintă scuzele”, a spus scriitoarea în vârstă de 79 de ani. Se pare că, totuşi, reprezentanţii Amazon şi-au mai prezentat cel puţin o dată scuzele, în 2009, după ce au şters copii ale volumelor „1984” şi „Ferma animalelor”, de George Orwell, de pe dispozitivele Kindle.
Totuşi, Atwood spune că faptul ar trebui sancţionat financiar.
Criticii care au citit deja volumul spun despre „The Testaments” că „provoacă dependenţă”, „este o aventură alertă” şi „un apel la activism”.
Romanul „The Handmaid’s Tale” a fost recompensat cu premiul Man Booker şi a fost vândut în peste opt milioane de copii doar în limba engleză. În limba română au apărut două traduceri, una la Corint, în 2006, cu titlul „Povestea cameristei”, şi una la Art, în 2016, „Povestea slujitoarei”.
Lansat în 1985, romanul „Povestea slujitoarei” prezintă coşmarul unei Americi transformate într-o societate totalitară, unde femeile fertile sunt sclave sexuale, iar serialul inspirat de acest volum a devenit repede o parabolă a orientării politicii spre dreapta şi a abuzurilor sexuale, în epoca #MeToo.
Noul roman al autoarei prezintă fapte care s-au petrecut la mai bine de 15 ani de la sfârşitul ambiguu al primului volumului. Cea care nara primul roman, Offred, a reuşit să fugă în Canada, iar povestea este continuată de alte trei naratoare, fiecare cu o perspectivă diferită asupra regimului care începe să îşi piardă din putere.
Romanul este o colecţie de „testamente”, unul fiind scris din perspectiva mătuşii Lydia, „Fondator” al Republicii Gilead, prezentată cititorilor cu trăsături total diferite.
La fel ca şi primul roman, „The Testaments” va fi adaptat pentru micile ecrane, în urma unei colaborări între platforma online Hulu şi studiourile Metro-Goldwyn-Mayer (MGM).
Margaret „Peggy” Atwood este una dintre cele mai importante scriitoare ale literaturii canadiene, a publicat 15 romane şi numeroase volume de poezii şi eseuri.
Este cunoscută mai ales pentru romanul „Povestirea Cameristei” („The Handmaid’s Tale”), publicat în 1985.
Nominalizată de cinci ori la prestigiosul Booker Prize, pentru romanele „Ochi de pisică”, „Povestirea Cameristei”, „Oryx and Crake”, „Alias Grace” şi „Asasinul orb”, a câştigat în cele din urmă acest trofeu mult râvnit în cercurile literare în anul 2000, cu „Asasinul orb” (The Blind Assassin”).
Este şi o prolifică scriitoare de proză scurtă şi autoare a opt volume de literatură pentru copii.
Margaret Atwood a primit de-a lungul anilor numeroase premii şi distincţii importante, fiind laureată a trofeului Arthur C. Clarke pentru cel mai bun roman ştiinţifico fantastic pe 1987, pentru romanul său „Povestirea cameristei”, a Premiului pentru Litere pe anul 2008 din partea fundaţiei „Prinţesa Asturiei”, patronată de prinţesa moştenitoare Leonor a Spaniei, a primit Ordinul Artelor şi Literelor în rang de Cavaler din partea Guvernului francez şi a fost recompensată cu medalia Jubileului de diamant al reginei Elizabeth a II-a a Marii Britanii în 2012.