Noi colecţii ale unor instituţii de artă româneşti au intrat pe platforma Google Arts & Culture
Google a organizat, marţi, un eveniment dedicat artei şi tradiţiilor româneşti, cu ocazia adăugării unor noi colecţii ale unor instituţii de profil autohtone pe platforma Google Arts & Culture.
„Vizitatorii virtuali din toată lumea vor putea explora Castelul Peleş, observa în detaliu capodoperele picturii româneşti din Muzeul Naţional Cotroceni sau descoperi meşteşugul brodatului manual al iilor”, spun iniţiatorii proiectului.
Demersul este dedicat atât românilor care vor să înveţe mai mult despre cultura lor, cât şi străinilor care vor să cunoască România, a spus în deschiderea evenimentului, Dan Oros, Head of Marketing Google Romania. Oros şi-a amintit că a crescut într-un oraş mic din Bihor dorindu-şi să vadă lucruri din colţuri ale ţării în care îi era imposibil să ajungă.
„Avem un patrimoniu inestimabil, avem curatori de o valoare extraordinară care ştiu să pună în valoare opere de artă şi exponatele ce capătă viaţă atunci când se găsesc în astfel de muzee. Este o prezentare frumoasă a României, este ceea ce avem nevoie. Trecem graniţele ţării. Foarte mulţi iubitori de artă din alte colţuri ale lumii nu vor putea să ajungă să vadă România. Este modul în care ne vindem, pe lângă brandul de ţară, ne vindem şi istoria, ne vindem şi arta şi cultura, iar toate aceste lucruri sunt extraordinare. Noi, ca şi ţară, de asta avem nevoie”, a spus ministrul Culturii, Valer-Daniel Breaz.
„Practic, Google deschide o poartă internaţională pentru cei care vor să facă turism cultural în România şi nu numai turism cultural”, a declarat ministrul.
Pierre Caessa, Program Manager Google Cultural Institute din Paris, a venit la Bucureşti pentru a prezenta proiectul şi a spus că, venind în Capitală, şi-a dat seama că nu ştia nimic despre România în afara lucrurilor pe care le citise în cărţi în timpul şcolii.
Grupul său face parteneriate cu instituţii culturale din lume. Potrivit oficialului Google au peste 2.000 de parteneri în mai bine de 70 de ţări.
Folosind o cameră specială sunt fotografiate lucrări de artă, iar spaţiile istorice sunt înfăţişate pe baza unei tehnologii speciale care poate să ofere imagini digitale, în plus anumite documente pot fi scanate. „Domeniul digital poate să sprijine modurile prin care muzeele pot ajunge la public”, a spus Caessa.
În ceea ce priveşte accesarea imaginilor şi a informaţiilor, compania se bazează pe o aplicaţie dedicată care oferă imagini la rezoluţie înaltă şi informaţii despre opere de artă şi muzee din toate colţurile lumii.
Cei de la Google spun că au colaborat cu instituţii din România în ultimii şapte ani. Colaborarea a început în 2012, cu TVR, în anii următori fiind implicate şi instituţii ca Muzeul Naţional al Ţăranului Român din Bucureşti, Muzeul Naţional Brukenthal, Astra, din Sibiu şi altele.