Păretarele prezentate în expoziţia "Adevărata fericire e o sinceră iubire" aduc la Teatrul Apollo 111 obiectele cunoscute din bucătăriile bunicilor într-o formă care arată refuzul folosirii tradiţiei româneşti ca fundal pentru fanatism, homofobie, xenofobie, rasism şi intoleranţă, arată un comunicat
Expoziţia de păretare dedicată oprimaţilor îl are în calitate de curator pe Eugen Rădescu, iar artistul care prezintă lucrările din foaierul spaţiului Apollo 111 din Bucureşti, în perioada 2 – 8 octombrie, este Andreea Chirică, scrie
Mediafax.
„În bucătăriile de la ţară, pe vremuri, era atârnat un păretar pe perete din bucătărie. Era lucrat chiar de gospodina casei, cu acul pe pânză. Desenul era însoţit întotdeauna de un mesaj cu rimă. De cele mai multe ori, mesajul era unul de iubire, legat de relaţia dintre femeie şi bărbat şi de dinamica domestică a «familiei tradiţionale». Un obiect vetust, rămas în amintirile câtorva care au avut bunici la ţară. Un simbol al unei lumi uitate, ce se cerea descoperită prin înlocuirea omului-iubit, plecat cu munca, cu obiectul-iubit, cât persoana lipsea. La fel cum şi cutumele naţionalismului intolerant le credeam rămase undeva în vremurile şi în casele în care erau atârnate păretare. Numai că zilele astea ele au fost şterse de praf şi readuse în «benza» conştiinţei, iar «familia tradiţională» este folosită în contextul unui discurs al urii şi al intoleranţei faţă de minorităţile sexuale şi faţă de tot ce nu este acceptat de cutumele anacronice”, spun organizatorii.
Expoziţia este un manifest prin care se exprimă refuzul de a accepta folosirea „tradiţiei româneşti” ca fundal pentru o întreagă producţie încărcată de fanatism, homofobie, xenofobie, rasim şi orice intoleranţă şi care este pe cale de a fi instituţionalizată, arată organizatorii, care se declară împotriva referendumului din 6-7 octombrie, urmărind să prezinte „tradiţii care se hrănesc din acceptare şi care hrănesc acceptare”.