Lansarea în cinema a filmului „Don Quijote” a fost blocată

06 04. 2018, 14:30

De mai multe luni, cineastul în vârstă de 77 de ani şi producătorul, care a cumpărat drepturile de autor asupra peliculei prin compania sa Alfama Films, cu sediul în Franţa, sunt angrenaţi într-o dispută judiciară, iar Curtea de apel din Paris va lua o decizie în acest caz pe 15 iunie.

Potrivit contractului, Branco trebuia să dea dovadă de transparenţă financiară, să respecte termenul pentru încheierea filmărilor – octombrie 2016 – precum şi opţiunile artistice ale lui Gilliam.

Însă, în timpul preproducţiei, cei doi au avut numeroase conflicte, iar Branco a decis la un moment dat să nu mai înceapă filmările.

Terry Gilliam a apelat atunci la compania de producţie spaniolă Tornasol, prin care a realizat filmările, între lunile martie şi iunie 2017.

Între timp, regizorul a iniţiat o acţiune în instanţă pentru a rezilia contractul de cesiune a drepturilor de autor încheiat cu Paulo Bronco, însă, în mai 2017, Tribunalul din Paris a dat câştig de cauză producătorului, respingând totodată solicitarea acestuia de a opri filmările.

Gilliam a declarat miercuri, pentru presa franceză, că producătorul încearcă să câştige cât mai mulţi bani de pe urma acestui film, adăugând că acesta cere despăgubiri de 3,5 milioane de euro, scrie Mediafax.

La rândul său, Branco a negat acuzaţiile lui Gilliam, spunând că regizorul refuză negocierile. Branco a mai spus că filmul, al cărui buget a fost de 17 milioane de euro, a fost turnat ilegal.

În branşă se vorbeşte despre „un blestem” care a lovit acest film – „The man who killed Don Quixote” – de 18 ani.

În 2000, Terry Gilliam a abandonat proiectul, o adaptare liberă după romanul lui Miguel de Cervantès, cu Jean Rochefort, Johnny Depp şi Vanessa Paradis în distribuţie, din mai multe motive. Ulterior a încercat de mai multe ori să reia producţia, de fiecare dată eşuând din lipsa unei finanţări.

Terry Gilliam este unul dintre cei mai îndrăzneţi regizori contemporani, având întotdeauna curajul să sfideze convenţiile şi să experimenteze. Apreciat la nivel internaţional pentru lungmetraje precum „Brazil”, nominalizat pentru cel mai bun scenariu adaptat la gala Oscar din 1986, „The Fisher King”, câştigător al premiului Leul de Argint la Veneţia în 1991, şi „Fear and Loathing in Las Vegas”, inclus în competiţie la Cannes în 1998, filmele lui sunt de obicei comedii negre existenţialiste care iau o turnură tragicomică de situaţie.