Primul ghid virtual de vizitare a unui muzeu din România, realizat cu ajutorul ochelarilor virtuali a fost lansat, vineri, la Muzeul Casa Mureşenilor din Braşov. Odată ce îşi pun ochelarii, vizitatorii intră în altă realitate, în care întâlnesc personaje istorice, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Expoziţia temporară a Muzeului Mureşenilor din Braşov capătă dimensiuni virtuale, cu ajutorul unei aplicaţii de realitate virtuală şi augmentată, instalată pe două telefoane. Turiştii care îşi pun ochelarii se întâlnescu cu personaje istorice, văd un film despre dansul de societate Romana şi documentarul „Braşovul interbelic şi junii“.
Alte trei ferestre virtuale în trecut sunt disponibile cu ajutorul ochelarilor VR, este vorba despre strada Mureşenilor, Zeppelinul care a tranzitat oraşul în 1929 şi Piaţa Sfatului, informează
Mediafax.
„Este un pas în viitor, deja viitorul devine prezent sub ochii noştri. Oferim posibilitatea vizitatorilor să plonjeze într-o lume de altădată. Este o vizită alternativă a aceleiaşi expoziţii, deci o poţi vedea în mod clasic, obiecte de mobilier, tablouri, documente, obiecte vechi. În acelaşi timp, cu aceşti ochelari de realitate virtuală poţi să vezi alte lucruri: personaje din altă epocă, filme cu Braşovul interbelic, dansuri de societate, Braşovul văzut de sus, văzut de jos în sus“, a declarat Valer Rus, directorul Muzeului „Casa Mureşenilor“, pentru corespondnetul MEDIAFAX.
Proiectul „Realitatea virtuală – soluţie inovatoare de protejare şi promovare a patrimoniului“ a fost lansat la Braşov nu impune costuri suplimentare vizitatorilor.
„Pentru o lună de zile intrarea este liberă în cadrul muzeului la această expoziţie. Ulterior, aceste integrări vor rămâne permanent în muzeu şi nu se percep costuri suplimentare. Ne-am dorit doar o diversificare a gamei de soluţii de prezentare a patrimoniului, pe lângă modalitatea clasică şi să venim oarecum în întâmpinarea tinerei generaţii care foloseşte astfel de device-uri“, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Cristina Seitz, manager de proiect.
Proiectul cultural a fost finanaţat de Autoritatea Fondului Cultural Naţional şi este realizat în colaborare cu Facultatea de Sociologie şi Comunicare din cadrul Universităţii Transilvania şi Inspectoratul Şcolar Judeţean, iar aplicaţia a fost dezvoltată de o firmă privată.