Românii pot vota online logo-ul Centenarului Marii Uniri din 1918
Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, împreună cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România şi cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi al UNARTE, a organizat un concurs de idei la care s-au înscris trei agenţii din România, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST şi BrandNew, care au propus un total de 13 identităţi vizuale, scrie Mediafax.
Ministerul de resort invită toţi românii să voteze pe site-ul http://centenar.cultura.ro/logo, începând de miercuri,de la ora 8:00 şi până duminică, 27 august, identitatea vizuală ce va fi folosită pe materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de 1918.
”Centenarul Marii Uniri de la 1918 este o sărbătoare a tuturor românilor, motiv pentru care fiecare trebuie să aibă posibilitatea de a alege identitatea vizuală care va reprezenta acest important eveniment din istoria noastră naţională şi care va fi folosită pe toate materialele dedicate acestuia”, afirmă reprezentanţii Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
Procesul de jurizare se desfăşoară în două etape: în prima etapă, agenţiile prezintă unui juriu format din experţi din cadrul instituţiilor mai sus amintite propunerile lor, iar acestea sunt punctate în baza unei grile de evaluare.
În cea de-a doua etapă, publicul are posibilitatea de a alege până duminică, 27 august 2017 ora 23:59, identitatea vizuală pe care o preferă. Votul publicului contează în proporţie de 25%.
Din cele 13 propuneri de identitate vizuală, românii pot vota doar una singură.
Cele 13 logo-uri au la bază mai multe simboluri dar şi tricolorul ţării, sugerând valori precum unitate naţională, patriotism, continuitate, apartenenţă, iar ca format vizual, acestea utilizează elemente grafice fie inspirate din steagul naţional, din sculpturile lui Brâncuşi sau cocarda festivă ce s-a păstrat de la ceremonia de la Alba Iulia din 1918.