Conform Mediafax, filmele româneşti care vor fi prezentate la Karlovy Vary sunt:
„Breaking News”
Regie: Iulia Rugină, Scenariu: Iulia Rugină, Ana Agopian, Oana Răsuceanu, Imagine: Vivi Drăgan Vasile, Distribuţie: Andi Vasluianu, Dorin Andone, Ioana Flora, Voica Oltean, David Blaj, Oxana Moravec.
Secţiunea la care participă: Competiţia oficială/ Premieră internaţională
Sinopsis: Pe reporterul de televiziune Alex Mazilu îl aşteaptă o sarcină foarte grea: să filmeze un reportaj post-mortem al colegului său care a decedat într-un accident tragic pe care l-au suferit împreună, dar din care Alex a scăpat cu viaţă. Ghid îi este fiica colegului a cărei relaţie cu tatăl său era mai mult decât complicată. Alex devine involuntar martor la lupta fetei de a face faţă decesului tatălui şi ajunge totodată la concluzia că pentru a putea reda toată viaţa unui om, un scurt reportaj este extrem de puţin. În al treilea film al său, regizoarea Iulia Rugină aduce în prim plan diferite motive: întrebarea dacă într-adevăr putem cunoaşte pe cineva cu adevărat, fascinaţia omului în legătură cu lumile private ale celor din jur, problematica relaţiilor dintre părinţi şi copii şi tendinţa mass-media contemporane de a exagera relaţiile dintre oameni.
„Mariţa”
Regie: Cristi Iftime, Scenariu: Cristi Iftime, Distribuţie: Alexandru Potocean, Adrian Titieni, Lucian Iftime, Bogdan Dumitrache
Secţiunea: Competiţia East of the West / Premieră mondială
Sinopsis: După o ceartă cu prietena sa, Costi, în vârstă de 30 de ani, se hotărăşte să petreacă câteva zile cu familia la o cabană închiriată. Părinţii lui sunt despărţiţi de multă vreme, dar Costi reuşeşte să îl convingă pe tatăl său, Sandu, să se reîntâlnească cu fosta soţie si cu copiii pe care ani de zile i-a neglijat din cauza pasiunii sale pentru viaţă şi alte femei. Acesta nu se lasă greu convins şi amândoi pornesc într-o călătorie din Transilvania până în Moldova, cu vechea maşină a familiei, numită Mariţa. Nu doar maşina de care sunt legate multe amintiri comune, dar şi apropierea reciprocă recent descoperită îi determină pe ambii bărbaţi să recapituleze experienţe uitate de mult timp. La întâlnirea cu restul familiei, trecutul devine şi mai viu. Povestirile colorate şi comentariile pline de farmec ale lui Sandu unesc familia pentru o seară şi poate şi vindecă câteva răni vechi. În debutul lui Cristi Iftime, dialogurile naturale devin purtătoare ale poveştii unei familii care se regăseşte după foarte mult timp.
„Ouăle lui Tarzan”
Regie: Alexandru Solomon, Scenariu: Alexandru Solomon, Secţiune: Competiţia de film documentar / Premieră internaţională
Sinopsis: Legenda spune că, la sfârşitul anilor 1920, sovieticii au construit un centru de cercetare în Sukhumi, capitala Abhaziei, cu scopul de a încrucişa oamenii şi maimuţele. Noua fiinţă nu a văzut niciodată lumina zilei, la fel ca şi „omul nou” comunist al lui Marx. Cu toate acestea, în aripile abandonate ale institutului Sukhumi, oameni şi maimuţe convieţuiesc şi în zilele noastre, primii fiind privaţi de presiunea schimbărilor sociopolitice turbulente, cele din urmă fiind supuşi testărilor nemiloase de noi medicamente şi proceduri medicale. Într-un teritoriu în litigiu de pe ţărmurile Mării Negre, marcate de prăbuşirea Uniunii Sovietice şi de conflictele georgiene-abhazice ulterioare, ei au ceva în comun: au devenit relicve ale unei serii de experimente nereuşite din trecut. Acest eseu documentar analizează relaţia dintre oameni şi primate pentru a sublinia influenţa distructivă a dogmelor ideologice şi rolul esenţial al credinţei şi eticii în toate cercetările ştiinţifice.